بهترین ها

بازخوانی کتاب شعر جشنواره تصویر باد و برگ 5

عباس کیارستمی را همه ما به عنوان یک کارگردان حرفه ای سینما در تاریخ سینما می شناسیم، اما عباس کیارستمی را به عنوان یک شاعر نیز می شناسند. او در شعرهایش از سبکی ساده و مستقیم استفاده می کند و بیشتر به تجربیات و مشاهدات روزمره مردم عادی می پردازد. او به دلیل استفاده از آیات کوتاه و قابل فهم و توانایی اش در به تصویر کشیدن جزئیات کوچک و احساسات پیچیده با کلمات ساده مشهور است. در این متن نگاهی می اندازیم به اشعار و کتاب بد و بد. اشعار این کتاب برای پنجمین سال در جشنواره عکس خوانده می شود. برای آشنایی بیشتر با جشنواره عکس 5 و این کتاب با ما همراه باشید.

موضوع اشعار عباس کیارستمی

اشعار کیارستمی به طور معمول مضامینی مانند عشق، مرگ، زمان، طبیعت و تجربیات انسانی را بررسی می کند. او به استفاده از سبک شعر آزاد شهرت دارد و از ریتم های موسیقیایی، فضایی و ملایم برای ایجاد احساسات در اشعارش استفاده می کند. او همچنین در اشعارش به مسائل پیچیده و فلسفی می پردازد و در اشعارش از طنز و استعاره استفاده می کند. علاوه بر این، کیارستمی از مفاهیم و اصطلاحات شعر کلاسیک فارسی نیز در اشعار خود استفاده کرده و به شعرهایش عمق و پویایی بیشتری بخشیده است.

از این رو، سبک سروده های عباس کیارستمی به عنوان شاعری آزاده با محوریت تجربیات روزمره، استفاده از زبان ساده و مستقیم، استفاده از ریتم ها و اصطلاحات موسیقایی شعر کلاسیک فارسی و بررسی مسائل پیچیده و فلسفی است.

کتاب شعر در مورد باد و برگ

کتاب «بد و برگ» حاوی اشعاری از شاعر بزرگ ایرانی عباس کیارستمی است. این کتاب به سبک شعر آزاد نوشته شده و شامل چندین بخش است که هر بخش مربوط به موضوع خاصی است. عباس کیارستمی در این کتاب به موضوعاتی چون عشق، خدا، زمان، طبیعت، مرگ، زندگی و … پرداخته است. اشعار او با زبانی ساده و در عین حال شاعرانه مسائل پیچیده و فلسفی را به خوبی به تصویر می کشد که برای علاقه مندان به این سبک بسیار جذاب است.

این کتاب یکی از آثار ممتاز منظوم عباس کیارستمی است و به دوستانی که به شعر و ادبیات فارسی علاقه دارند توصیه می کنیم این اشعار را مرور کنند. کیارستمی به عنوان یک هنرمند ایرانی، احساسات و افکار خود را به خوبی با زبان شعر به تصویر کشید. این کتاب برای درک بهتر شعر و ادبیات فارسی و همچنین خواندن و لذت بردن از اشعار زیبا توصیه می شود.

جشنواره عکس 5

به عنوان نمونه ای از اشعار کتاب بد و ورقا عباس کیارستمی می توان به شعر «آخرین روز ماه» اشاره کرد:

آخرین روز ماه
روزی که می آییم
و پشت پنجره می نشینیم
و سکوت شب را با خود می آوریم.

ماه آینه رویاهای ماست
و هر شب بر ما غلبه می کند
آینه را به چهره ای دیگر تبدیل می کند.

اما در آخرین روز ماه
آینه دیگری است،
آینه ای که تمام رویاهای ما در آن به هم می رسند،
آینه ای که تمام نیازهای ما در آن منعکس می شود.

از امروز فقط یک خاطره برایمان باقی می ماند
خاطره رویاهایی که در آن آینه دیدیم،
خاطره نیازها در آن آینه منعکس می شود.

اما آیا این خاطره است؟
آیا برای شروع دوباره کافی است؟
این یک خاطره است؟
آیا گفتن تمام رویاهایمان کافی است؟

آخرین روز ماه
روزی است که باید به فکر خود باشیم.
روزی است که باید به خود بیاییم.
روزی است که باید خودمان را بسوزانیم.
بنابراین می توانیم به یک شروع جدید برسیم و رویاهای جدیدی برای خود بسازیم.

شعر «آخرین روز ماه» از کتاب «سیاح و ورقه» با استفاده از تصاویر شاعرانه و تشبیهات زیبا به مفهوم آخرین روز ماه و فرصتی برای خوداندیشی و خوداندیشی اشاره دارد.

شعر خوانی در مورد باد و برگ در جشنواره عکس 5

هر ساله در روز افتتاحیه این جشنواره، برنامه سمفونی بزرگداشت عباس کیارستمی برگزار می شود. امسال علاوه بر صحبت های چهره های مشهور و نگاهی به چهره های هنری عباس کیارستمی در عرصه سینما، عکاسی و گرافیک، قرار شد به اشعار این هنرمند نیز بپردازیم. کتاب شعر عباس کیارستمی، باد ووبرگ، به سبک ساده شده با حس هایکوی ژاپنی. از سوی دیگر یادآور اشعار آینده پژوهان روسی مانند مایاکوفسکی است. اگر با این سبک شعر آشنایی داشته باشید، می توانید آثار هنری عباس کیارستمی را عمیق تر درک کنید.

اشعار کیارستمی در قالب ارائه نمایش و خوانده می شود. نازنین فراهانی کار خوانش اشعار را بر عهده دارد و آزاده بختیاری اشعار را به زبان ایتالیایی خواهد خواند. آناهیتا ایسادپارسا، نوازنده ویولن سل نیز همزمان در سبک موسیقی کلاسیک بداهه نوازی می کند. در این نمایشگاه، هادی حمیدزاد، عضو انجمن نقاشان برلین، با الهام از فضای نمایشگاه، تصاویری را بر روی بوم پنج متری خلق خواهد کرد. این نمایش از اول تیرماه سال جاری در رمپ اصلی موزه هنرهای معاصر برگزار می شود.

شرکت در جشنواره عکس بنگ 5 جایزه عکس

جشنواره عکس 5 امسال با همکاری شرکت دیدیناگر، فوجی فیلم، موزه هنرهای معاصر تهران و … برگزار می شود. علاقه مندان به هنر عکاسی و ویدئو آرت می توانند مانند سال های گذشته در این رویداد هنری شرکت کنند. افراد برگزیده جوایز بزرگ و امتیازات ویژه دریافت خواهند کرد. برای شرکت در این جشنواره می توانید وارد صفحه ثبت نام جشنواره عکس بنگ شوید و یا مستقیما وارد لینک شده و در این مسابقه شرکت کنید. ما در هر زمان راهنما و پاسخگوی شما هستیم.

خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم

تاپ تن

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا