بهترین ها

بهترین راه برای انتقال مخاطبین از اندروید به آیفون

انتقال مخاطبین از اندروید به آیفون چیزی است که بسیاری از افراد را نگران می کند. زمانی که کاربران گوشی موبایل خود را تعویض می کنند، یکی از دغدغه هایی که همیشه با آن مواجه هستند نحوه انتقال اطلاعات از گوشی قدیمی به گوشی جدید است. این نگرانی زمانی بیشتر می شود که تلفن مبدا یک گوشی اندرویدی و گوشی مقصد آیفون باشد. دغدغه اصلی کاربران مربوط به انتقال مخاطبین از اندروید به آیفون است. در این مقاله چند روش ساده برای انتقال مخاطبین از اندروید به آیفون ارائه خواهیم داد. پس اگر به دنبال یافتن بهترین راه برای انتقال مخاطبین از اندروید به آیفون هستید، در این متن با ما همراه باشید.

نحوه انتقال مخاطبین از اندروید به آیفون

در مطالب قبلی در مورد نحوه انتقال مخاطبین به گوشی جدید صحبت کردیم و روش های انتقال مخاطبین از اندروید به اندروید و از آیفون به آیفون را بررسی کردیم. حال اگر بخواهیم لیست مخاطبین را از گوشی اندرویدی به آیفون منتقل کنیم می توانیم از روش های زیر استفاده کنیم.

مخاطبین را با استفاده از Google منتقل کنید

برای انتقال مخاطبین از گوشی اندروید به آیفون می توانیم از گوگل استفاده کنیم که شامل دو روش اساسی و دقیق می باشد.

انتقال مخاطبین از اندروید به آیفون

1. روش اصلی استفاده از گوگل برای انتقال مخاطبین از گوشی اندروید به آیفون

افرادی که از تلفن اندرویدی خود با حساب Google مانند Google Play یا Gmail استفاده می کنند، از مخاطبین خود نسخه پشتیبان تهیه می کنند. اما برای اطمینان از داشتن این نسخه پشتیبان می توانید به قسمت تنظیمات گوشی اندرویدی خود رفته و گزینه Accounts & Sync را انتخاب کنید. سپس آدرس جیمیل خود را وارد کرده و گزینه همگام سازی را فعال کنید تا مخاطبین گوشی شما با گوگل همگام شوند. پس از آن کافی است به آیفون خود رفته و از تنظیمات آن به قسمت Mail, Contacts and Calendars بروید. سپس اکانت گوگل یا جیمیل خود را وارد کنید. در این مرحله مطمئن شوید که گزینه انتقال مخاطبین فعال باشد. پس از تکمیل این فرآیند، لیست مخاطبین گوشی اندرویدی خود را در آیفون خود خواهید داشت.

2. روش دقیق استفاده از گوگل برای انتقال مخاطبین از اندروید به آیفون

اگر می خواهید لیست مخاطبین خود را به طور مداوم از گوشی اندرویدی خود به آیفون خود منتقل کنید، باید از دقیق ترین روش استفاده کنید. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

  • وارد تنظیمات آیفون خود شوید و ایمیل، مخاطبین و تقویم را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Add Accounts را انتخاب کرده و گزینه دیگر را انتخاب کنید.
  • سپس وارد گزینه Add CardDAV Account شده و اطلاعات اکانت گوگل خود را وارد کنید. در این قسمت لازم است در قسمت server وارد com شده و در قسمت username آدرس ایمیل گوگل خود را وارد کنید. برای رمز عبور نیز باید رمز جیمیل خود را وارد کنید. در قسمت توضیحات باید اطلاعات اکانت را بنویسید مثلا می توانید مخاطبین شخصی را وارد کنید.
  • سپس از بالای صفحه گزینه Next را انتخاب کرده و مطمئن شوید که گزینه Contacts فعال است.
  • پس از انجام این مراحل، از iPhone خود به برنامه Contacts دسترسی پیدا کنید تا همگام سازی مخاطبین بین Google و iPhone آغاز شود.

مخاطبین را با استفاده از انتقال به iOS انتقال دهید

Move to IOS همزمان با معرفی IOS 9 برای اندروید طراحی و راه اندازی شد تا کاربران بتوانند تمامی اطلاعات خود اعم از مخاطبین، عکس ها، فیلم ها، حساب های ایمیل، موسیقی، تقویم، کتاب ها و … را بدون محدودیت جابجا کنند. از گوشی اندرویدی خود به آیفون خود انتقال دهید. در هنگام استفاده از این برنامه علاوه بر مخاطبین، تمامی برنامه های رایگان موجود در گوشی اندروید مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و … نیز به صورت خودکار بر روی آیفون نصب می شوند. طبیعتا این ویژگی فقط برای برنامه های موجود در اپ استور وجود دارد. برای استفاده از این برنامه موارد زیر را انجام دهید.

  • ابتدا Move to IOS را در گوشی اندرویدی خود دانلود و نصب کنید.
  • سپس برنامه را باز کرده و روی گزینه Continue کلیک کنید.
  • پس از مشاهده شرایط و ضوابط برنامه، گزینه موافقت را انتخاب کنید.
  • سپس به برنامه اجازه دسترسی به تقویم، مخاطبین، مکان، فضای ذخیره سازی و پیامک های خود را بدهید تا بتوانید از برنامه استفاده کنید.
  • در صفحه باز شده که صفحه ای با عنوان Find Your Code است، روی گزینه Continue کلیک کنید. در این زمان با کادری مواجه می شوید که باید یک کد ده رقمی یا شش رقمی در آن وارد کنید.
  • برای دریافت کد باید در مراحل راه اندازی آیفون خود گزینه Transfer Data from Android را انتخاب کنید تا یک کد شش رقمی یا ده رقمی برای شما ارسال شود.
  • سپس این کد را در کادر گوشی اندرویدی خود وارد کنید.
  • در مرحله بعد صفحه انتقال اطلاعات گوشی اندرویدی به شما نمایش داده می شود که از میان آن می توانید انتخاب کنید کدام یک از داده های گوشی را می خواهید منتقل کنید.
  • در این مرحله باید گزینه Contacts را انتخاب کرده و گزینه Next را فشار دهید.
  • سپس برای مدتی از دو گوشی استفاده نکنید تا تمام مراحل انتقال مخاطبین از اندروید به آیفون تمام شود.
  • وقتی نوار بارگذاری به پایان رسید، گزینه Done را در گوشی اندرویدی انتخاب کنید و روی گزینه Continue در آیفون ضربه بزنید.

انتقال مخاطبین از اندروید به آیفون

انتقال مخاطبین با استفاده از فایل VCF

از دیگر روش های انتقال مخاطبین از گوشی اندروید به آیفون می توان به روش انتقال فایل VCF اشاره کرد. برای استفاده از این روش باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. به اپلیکیشن Contacts در گوشی اندرویدی خود دسترسی پیدا کنید و از منوی سه نقطه گزینه Import/Export را انتخاب کنید.
  2. در صفحه باز شده گزینه صادرات به فایل VCF را انتخاب کنید تا فایل VCF مخاطبین شما در حافظه گوشی ذخیره شود.
  3. سپس فایل VCF را از راه های مختلف مانند iTunes، اکانت جیمیل یا راه های دیگر به آیفون ارسال کنید.
  4. سپس فایل VCF را در آیفون باز کرده و گزینه Add Contacts را انتخاب کنید.
  5. پس از آن، مخاطبین در آیفون نمایش داده می شوند.

مخاطبین را با استفاده از سیم کارت انتقال دهید

روش دیگری که می توان برای انتقال مخاطبین از گوشی اندروید به آیفون استفاده کرد، انتقال سیم کارت است. برای این منظور لازم است مخاطبین روی سیم کارت گوشی اندرویدی خود ذخیره شده باشند. در مرحله بعد باید توجه داشته باشید که آیفون ها از سیم کارت نانو پشتیبانی می کنند. بنابراین، اگر می خواهید سیم کارت خود را در آیفون خود قرار دهید، باید آن را سوراخ کنید.

زمانی که مخاطبین روی سیم کارت ذخیره می شوند و سیم کارت در آیفون قرار می گیرد، کافی است به قسمت تنظیمات آیفون رفته و وارد قسمت Mail, Contacts و Calendars شوید. سپس بر روی گزینه Import SIM Contacts کلیک کنید تا مخاطبین از سیم کارت به گوشی منتقل شوند. همانطور که قبلا ذکر شد، برای استفاده از این روش، لازم است ابتدا مخاطبین روی سیم کارت ذخیره شوند. اگر مخاطبین را در گوشی اندرویدی خود ذخیره کرده اید، ابتدا باید وارد برنامه Contacts شوید و از منوی سه نقطه بر روی مخاطبین سیم کارت ضربه بزنید.

سپس از منوی سه نقطه Import From Phine را انتخاب کنید تا مخاطبین از گوشی به سیم کارت منتقل شوند. در این زمان می توانید فقط مخاطبین مورد نیاز خود را به سیم کارت منتقل کنید یا گزینه Select All را انتخاب کنید تا همه مخاطبین به سیم کارت منتقل شوند. پس از انتخاب مخاطبین، فرآیند انتقال مخاطبین از گوشی به سیم کارت با انتخاب گزینه Done انجام می شود. در زیر کافی است سیم کارت را در آیفون خود قرار دهید و مراحل انتقال را طبق توضیحات بالا تکمیل کنید.

به نظر شما بهترین راه برای انتقال مخاطبین از اندروید به آیفون چیست؟

وقتی افراد گوشی خود را عوض می کنند، سعی می کنند تمام اطلاعات گوشی اول را به گوشی دوم خود منتقل کنند. از جمله مهم ترین این اطلاعات می توان به تماس های تلفنی اشاره کرد. در مقاله های قبلی به شما اطلاعاتی در مورد نحوه انتقال مخاطبین گوشی از گوشی اندرویدی به گوشی اندرویدی دیگر و یا از آیفون به آیفون دیگر دادم. در مقاله فوق روش هایی برای انتقال مخاطبین از گوشی اندروید به آیفون معرفی شده است.

آیا تا به حال به دلیل عدم دریافت اطلاعات صحیح هنگام تعویض گوشی، لیست مخاطبین خود را گم کرده اید؟ به نظر شما بهترین راه برای انتقال اطلاعات چیست؟ چگونه اطلاعات را از گوشی اندروید به آیفون منتقل کنیم؟ اگر راه بهتری سراغ دارید حتما برای خوانندگان این متن و ما بنویسید. این مطلب را برای دوستانی که به فکر تعویض موبایل خود هستند بفرستید تا آنها نیز بهره مند شوند.

خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم

تاپ تن

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا