بهترین ها

جشنواره عکس 5 | هیئت داوران و موضوع مسابقه

اگر اخبار جشنواره عکس 5 را دنبال کنید، متوجه می شوید که این جشنواره هر ساله برگزار می شود. از آنجایی که شرکت در جشنواره عکس بنگ برای عکاسان مبتدی و حرفه ای آزاد است، افراد زیادی برای شرکت در این مسابقه بین المللی آماده می شوند. در خبرهای گذشته از دعوت به جشنواره عکس پنج و ثبت نام جشنواره عکس 5 خبر داده بودیم. حال نگاهی به هیئت داوران این جشنواره می اندازیم تا با جایگاه بین المللی و اهمیت این جشنواره ایرانی بیشتر آشنا شوید.

هیئت داوران جشنواره تصویر 5

در دوره های قبلی پنجمین جشنواره عکس، هیئت داوران متشکل از عکاسان و هنرمندان برجسته ایرانی و بین المللی بودند که عموماً بهترین تصاویر را بر اساس ارزش هنری و فنی و علاقه به موضوعات اجتماعی، زیست محیطی و فرهنگی، خلق و تبلیغ انتخاب کردند. هنر عکاسی در کشور و جهان از آنها حمایت می کند. امسال هیئت داوران متشکل از مشاهیر ایرانی و بین المللی برای انتخاب آثار برتر تشکیل جلسه دادند.

مهدی شادی زاده دبیر جشنواره امسال اعلام کرد: در سال 2023 رئیس هیئت داوران ناکافوجی عکاس مشهور ژاپنی است. سال گذشته ژان میشل فرودون رئیس هیئت داوران بود و آثار را با همکاری داوران ایرانی داوری کرد. بر اساس سیاست های جشنواره، هر ساله یک عکاس و فیلمساز غیرایرانی برای داوری انتخاب می شود.

جشنواره عکس 5

ناکافوجی از ژاپن 13 بار در جشنواره های مختلف دنیا رئیس هیئت داوران بود اما حضور این هنرمند در ایران برای اولین بار است. در سال 2023 فرانک پاکت از آلمان، آیاکو تاکشی از فرانسه، لیلا گلستان از ایران، علیرضا شادی زاده از ایران، علیرضا کنجی از ایران، مجید طالبی از ایران، عادل حروفیان از ایران، طاهر عکاس معروف از ترکیه، مری زامیونا از ایتالیا . بهداد نجفی مدیر نمایشگاه الرقدید و… هیئت داوران هستند.

نگاهی به عوامل این جشنواره بیندازیم: مهدی شادی زاده (دبیر جشنواره و شورای سیاستگذاری)، علیرضا شادی زاده (شورای سیاستگذاری)، لیلی گلستان (شورای سیاست)، لیلی خسروبانه (مشاور هنری)، غزاله سعادتی (عمومی) مدیر روابط و مشاور) ).رسانه).

در نظر داشته باشید که تمامی علاقه مندان غیر ایرانی نیز می توانند در این جشنواره شرکت کنند. در نتیجه هنرمندان ایرانی می توانند سطح کار خود را در رقابت با عکاسان بین المللی محک بزنند.

عکس موضوع جشنواره 5

تصاویر راه یافته به پنجمین جشنواره عکس با کلیشه های عکاسی متفاوت است. در این دوره از جشنواره عکس بنگ داوران بر روی تصاویری تمرکز کردند که مفهوم، خلاقیت و ترکیب کلمات کلیدی در تصاویر بودند. ایجاد فضای انتزاعی با بازی با دیافراگم و شاتر، تغییر زاویه دید، تغییر نوردهی و … از اهمیت بالایی برخوردار است.

موضوعات امسال در دو بخش عکاسی تعریف شده است: منظره، طبیعت بی جان و هنر ویدئو. برای ارسال آثار و اطلاع از شرایط و ضوابط جشنواره می توانید به لینک مراجعه و وارد مراحل بعدی شوید.

تجربه شرکت در 5 جایزه عکس

اگر یک عکاس حرفه ای یا یک عکاس مبتدی اما فعال هستید، پس با جشنواره عکس بنگ آشنا هستید. در نتیجه با نگاهی به فضای ذهنی داوران و برگزیدگان این جشنواره در سال های گذشته می توان دید مثبتی در این زمینه داشت و احتمال برنده شدن و دریافت جایزه را افزایش داد. آیا تجربه شرکت در این مسابقه را داشتید؟ آیا شما علاقه مند به شرکت در این جشنواره هستید؟ حتما ما و سایر خوانندگان را از تجربیات و چالش های خود مطلع کنید و به دوستان خود برای شرکت در این جشنواره پیشنهاد دهید.

خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم

تاپ تن

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

  1. لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنینم چجوری باهاتون ارتباط بر قرار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا