بهترین ها

فیلتر دوربین ضد لیزر Pentaxnano خداحافظی با سوزاندن پیکسل های سنسور

عکاسی و فیلمبرداری از مشاغل حرفه ای و خلاقانه ای هستند که در کشور ما و سایر کشورها مخاطبان زیادی دارند. ضبط تصاویر و فیلم های با کیفیت به جدیدترین تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری نیاز دارد. دوربین های امروزی دوربین های DSLR هستند. DSLR به این معنی است که بدنه و لنز دوربین جدا و یکپارچه هستند. دوربین های دیجیتال از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند که مهمترین آنها سنسور یا سنسور تصویر (CCD) است. یکی از چالش برانگیزترین دغدغه های عکاسان و فیلمبرداران آسیب لیزر به سطح CCD است. فیلتر ضد لیزر Pentaxnano در هزینه شما صرفه جویی می کند.

در این مقاله به بررسی کامل این مشکل و راه های پیشگیری از آن مانند استفاده از فیلتر ضد لیزر pentaxnano می پردازیم. پس اگر به صورت حرفه ای در دنیای تصویر کار می کنید، حتما تا خط آخر این متن با ما همراه باشید.

مضرات لیزر چیست؟ | سوزاندن پیکسل ها

این روزها یکی از وسایل روشنایی که در برخی جشن ها استفاده می شود لیزر است. لیزر دستگاه لیزر پس از برخورد به سطح لنز دوربین وارد CCD می شود و با تغییر موقعیت لنز فوکوس، نور لیزر روی قسمتی از CCD متمرکز می شود. در نتیجه سطح حساس CCD که از یک مدار مجتمع تشکیل شده از یک گروه خازن متصل یا کوپل شده، آسیب می بیند که به آن آسیب لیزر CCD می گویند. در نتیجه آسیب لیزر، علاوه بر کاهش شدید کیفیت سطح سنسور یا CCD، کارایی و ارزش دوربین نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. افرادی که با مشکل آسیب دیدگی CCD دوربین لیزری مواجه می شوند و قصد تعویض آن را دارند، اول از همه با محدودیت یافتن CCD مواجه می شوند و سپس در صورت یافتن سنسور باید هزینه زیادی برای تعویض آن بپردازند.

فیلتر ضد لیزر پنتاکسنانو

تشخیص آسیب لیزر روی سنسور دوربین

آسیب لیزر به سنسور دوربین در واقع باعث سوختن برخی از پیکسل های سنسور شده است و اگر تعداد این سوختگی ها زیاد باشد می تواند تاثیر بسزایی در کیفیت تصاویر داشته باشد. برای تشخیص پیکسل های سوخته روی سنسور، کافی است دوربین را در حالت نمایش زنده قرار دهید، آن را به سمت یک منطقه روشن مانند آسمان، یک لامپ، کاغذ سفید و غیره بگیرید و تصویر را در منظره یاب یا صفحه دوربین به دقت بررسی کنید. با نگاه دقیق به تصویر می توانید به نکاتی توجه کنید که رنگ تصویر با سایر قسمت ها متفاوت است. هنگامی که دوربین را به ناحیه دیگری منتقل می کنید، نواحی با تفاوت رنگ ثابت می مانند و معمولاً تیره تر از مناطق دیگر ظاهر می شوند.

رفع سوختگی پیکسل

اگرچه هزینه تعمیر پیکسل های سوخته ناشی از آسیب لیزر بسیار زیاد است، اما اگر دوربین شما این مشکل را دارد، باید در اسرع وقت تعمیر شود. تعمیر پیکسل های سوخته در دوربین شما یک موضوع بسیار تخصصی است و به ابزارهای تخصصی نیاز دارد. بنابراین باید توسط کارشناسان متخصص و در تعمیرگاه های تخصصی دوربین تعمیر شود. این تعمیرگاه ها دارای برنامه های حرفه ای و تخصصی هستند که می توانند پیکسل های سوخته را در سنسور پیدا کرده و به صورت برنامه ریزی شده تعمیر کنند. طبیعتاً لازم به ذکر است که سنسور دوربین متشکل از صدها هزار پیکسل است و سوزاندن تعداد کمی از این پیکسل ها تأثیر چندانی در کیفیت تصاویر ندارد. بنابراین نیازی به تعمیر سنسورها نیست.

تکنولوژی ضد لیزر CCDprotect

شرکت ددنگر با مدیریت جناب آقای علی فروغی و بیست سال سابقه در زمینه عکاسی، فیلمبرداری و خدمات تجهیزات سینما با همکاری و همفکری جناب آقای مصطفی صلاحی که در زمینه تعمیر تجهیزات سینما (دوربین لیزری) فعالیت داشته اند. آسیب) به مدت 14 سال، قادر به تحقق فناوری ضد لیزر CCDprotect بود. این فناوری به صورت فیلتر به لنز دوربین دیجیتال متصل می شود و از نفوذ اشعه های مضر و مخرب مانند نور خورشید، نورهای شدید و متمرکز و اشعه لیزر جلوگیری می کند. فیلتر مجهز به این فناوری با نام فیلتر ضد لیزر pentaxnano ارائه شده است. شرکت ددنگار بزرگترین مشکل عکاسان و فیلمبرداران را در این برهه در ایران و جهان حل کرده است. نانو فیلترهای نانو کونیکس پنتاکس پس از گذراندن تمامی مراحل تست در برابر انواع لیزرهای خشن و بدون افت کیفیت تصویر در شرکت تعمیر تجهیزات فیلم Recor به تولید انبوه و عرضه شد.

فیلتر ضد لیزر پنتاکسنانو

فیلتر ضد لیزر پنتاکسنانو

فیلتر ضد لیزر Pentaxnano نه تنها باعث کاهش کیفیت تصویر می شود، بلکه باعث می شود عکاسان در حین کار احساس راحتی کنند و عکاسان و فیلمبرداران را به تمرکز بیشتر بر روی فضا یا سوژه مورد نظر خود وادار می کند. فیلتر PentaxNano علاوه بر خنثی کردن لیزرهای پرانرژی، از اپتیک اصلی لنز که همان لنز جلوی لنز است، در برابر خط و خش، شکستگی و انواع اشعه و اشعه ماوراء بنفش مضر که کیفیت تصویر را به خطر می اندازند، محافظت می کند. تصویر یا فیلم خراب می شود، نور مناسب را فراهم می کند و تصویر را به CCD هدایت می کند. فیلتر PentaxNano در دهانه های استاندارد 43 میلی متر، 49 میلی متر، 58 میلی متر، 62 میلی متر، 67 میلی متر، 72 میلی متر و 82 میلی متر عرضه می شود.

خرید فیلتر ضد لیزر پنتاکسنانو

کاربرانی که قصد خرید فیلترهای ضد لیزر Pentaxnano را دارند می توانند این محصول را از طریق وب سایت غرفه دار سفارش دهند. خریداران می توانند ویدیوهای ضبط شده در آزمایشات را در وب سایت بیننده تماشا کنند و از کیفیت این فیلترها مطمئن شوند. هنگام ثبت سفارش، کاربران باید فیلتری را انتخاب کنند که متناسب با لنز دوربین آنها باشد و دارای دیافراگم استاندارد باشد. این فیلترها پس از درخواست برای کاربران ارسال می شود. همچنین کاربران می توانند نمونه های اورجینال محصول را از بازرگانان شهرستان ها دریافت کنند. لازم به ذکر است کلیه فیلترهای ارائه شده در وب سایت و توزیع کنندگان اصلی بوده و شماره سریال بر روی محصول حک شده است. برای استعلام اصالت کالا کافی است کد یا شماره سریال محصول را به سامانه بیننده ارسال کنید تا اصالت کالا تایید شود.

در نهایت فراموش نکنید …

دوربین های عکاسی و فیلمبرداری از قطعات کوچک و بزرگ تشکیل شده اند و یکی از مهم ترین قسمت ها سنسور دوربین است. سنسور دوربین قطعه حساسی است که در اثر عوامل مختلفی مانند گرد و غبار، لیزر، ضربه و … آسیب می بیند. آسیب به سنسور دوربین توسط لیزر به عنوان آسیب لیزر شناخته می شود و باعث سوختن پیکسل های سنسور و در نتیجه کاهش کیفیت تصویر می شود. پس از تلاش های فراوان، ددناگر توانست فیلترهای ضد لیزری ایجاد کند که از لنز و سنسور دوربین در برابر نور مضر لیزر محافظت می کند. کاربران می توانند این فیلترها را از وب سایت و بازرگانان دریافت کنند.

آیا نگران محافظت از دوربین خود در برابر نور لیزر هستید؟ به نظر شما بهترین راه برای جلوگیری از آسیب دیدن سنسور دوربین چیست؟ درباره فیلتر ضد لیزر پنتاکسنانو چقدر می دانید؟ سوالات و تجربیات خود را برای ما بنویسید و اگر شما نیز علاقه مند به استفاده از این فیلتر بحث برانگیز در بازار عکاسی هستید با ما تماس بگیرید. راستی اگر دوستان شما هم به دنبال راه حلی برای مشکل سوزاندن پیکسل هستند این مطلب را برایشان ارسال کنید.

خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم

تاپ تن

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا