بهترین ها

موضوعات در اینستاگرام چیست؟ | نحوه استفاده از Tradez را بیاموزید

همانطور که می دانید اپلیکیشن محبوب اینستاگرام در حال حاضر توسط متا مدیریت می شود. با توجه به رقابت زیاد با اپلیکیشن هایی مانند توییتر، این شرکت سعی کرد اپلیکیشنی بسازد که با توییتر رقابت کند. حال پس از مدت ها تلاش برای ساخت این اپلیکیشن جدید، متا در رقابت با توییتر، شبکه اجتماعی Threads که با نام Instagram Threads نیز شناخته می شود را ایجاد و منتشر کرده است. در این مقاله با معاملات اینستاگرام آشنا خواهیم شد و نحوه ایجاد و استفاده از یک حساب کاربری را بررسی خواهیم کرد. همچنین برخی از مزایا و معایب این اپلیکیشن جدید را در مقایسه با توییتر بررسی می کنیم. اگر به شبکه های اجتماعی و ارتباطات آنلاین علاقه دارید، با ما همراه باشید.

موضوعات در اینستاگرام چیست؟

اپلیکیشن نوپا Trades یک نسخه متنی از اپلیکیشن اینستاگرام است که در رقابت با اپلیکیشن توییتر توسعه و منتشر شده است. برخلاف اینستاگرام که عمدتاً بر روی عکس ها و فیلم ها تمرکز می کند، این برنامه بر روی متن تمرکز می کند و به همین دلیل مکانیزمی بسیار شبیه به توییتر دارد، اما بدون محدودیت های توییتر.

پس از اینکه ایلان ماسک توییتر را خرید و تغییراتی در آن ایجاد کرد، بسیاری از کاربرانی که از این تغییرات راضی نبودند، شروع به جستجوی شبکه های اجتماعی جایگزین برای توییتر کردند. متا نیز از این فرصت استفاده کرد و با طراحی اپلیکیشن Trades رقیبی سرسخت به توییتر ارائه کرد. همانطور که قبلا ذکر شد، موضوعات اینستاگرام عمدتاً بر روی متن متمرکز است، اما عکس‌ها و ویدیوها همچنان قابل اشتراک‌گذاری هستند. اپلیکیشن Trades به طور رسمی در تاریخ 6 جولای منتشر شد و در حال حاضر یک نسخه تحت وب دارد. اگرچه عملکرد نسخه برنامه آن نسبت به نسخه وب پیشرفته تر است. این نرم افزار بر روی انواع گوشی های اندرویدی و آیفون قابل استفاده است.

نحوه عضویت در اپلیکیشن موضوعات | برنامه معاملات

اکنون که می دانیم Threads اینستاگرام چیست، وقت آن است که نحوه عضویت و ایجاد حساب کاربری در این برنامه جدید را بررسی کنیم. برای استفاده از این نرم افزار ابتدا باید اپلیکیشن ۷۶ مگابایتی آن را از اپ استور یا پلی استور دانلود کنید. پس از دانلود و نصب Trades، اکانت اینستاگرام شما در پایین صفحه قابل مشاهده خواهد بود. پس از لمس اکانت اینستاگرام صفحه بارگیری می شود و کاربر به قسمت بعدی منتقل می شود. قسمت بعدی قسمت مورد نیاز است، یعنی ایجاد پروفایل.

موضوعات اینستاگرام

قسمت پروفایل از سه قسمت لینک، بیو و نام تشکیل شده است که ساختاری مشابه پروفایل اینستاگرام دارد. در پایین صفحه گزینه ای به نام Import From Instagram وجود دارد که کاربر می تواند با لمس این گزینه تمامی اطلاعات اینستاگرام را به نرم افزار معاملات انتقال دهد. همچنین در صورت نیاز به انجام تغییرات، کاربر می تواند به صورت دستی اطلاعات خود شامل نام، بیو و آدرس اینترنتی را وارد کند. همچنین در صورت نیاز به ایجاد تغییرات در اطلاعات انتقال یافته از اینستاگرام می توانید با انتخاب گزینه Reimport اطلاعات بیو یا عکس پروفایل را تغییر دهید. پس از انجام این مرحله کافی است بر روی گزینه Continue کلیک کرده و وارد قسمت بعدی شوید.

موضوعات اینستاگرام

بخش بعدی بخش حریم خصوصی برنامه معاملات است. این قسمت شامل دو گزینه به نام های Public Profile و Private Profile است که کاربران می توانند مانند اینستاگرام صفحات خود را خصوصی کنند. پس از انتخاب حالت عمومی یا خصوصی برای معاملات صفحه، باید روی گزینه Continue کلیک کنید و به صفحه بعد بروید.

موضوعات اینستاگرام

قسمت بعدی با عنوان “دنبال کردن همان اکانت هایی که در اینستاگرام فالو می کنید” است و کاربر از طریق آن می تواند افرادی را که در اینستاگرام فالو می کند در برنامه معاملات دنبال کند. آنچه مهم است این است که کاربر می تواند تنها افراد خاصی را انتخاب کند یا با انتخاب گزینه Follow All تمام فالوورهای اینستاگرام خود را به معاملات منتقل کند.

پس از آن کاربر به قسمت How Topics هدایت می شود. در این قسمت توضیح کوتاهی در مورد نحوه استفاده از معاملات به کاربر داده می شود. این اطلاعات شامل سه بخش تحت عنوان Powered by Instagram، The fediverse و Your Data می باشد که هر کدام اطلاعاتی را در اختیار کاربر قرار می دهند. پس از رسیدن به این قسمت کافیست روی گزینه Join Threads کلیک کنید تا بتوانید اکانت رسمی Threads خود را ایجاد و استفاده کنید.

آموزش استفاده از تم های اینستاگرام

از آنجایی که اپلیکیشن Trades نسخه متنی اپلیکیشن اینستاگرام است، رابط کاربری آن کاملا شبیه به محیط اینستاگرام است، به این معنی که افرادی که از اینستاگرام استفاده می کنند در حین کار با اپلیکیشن Trades با مشکلی مواجه نخواهند شد. محیط اپلیکیشن Topics شامل قسمت های مختلفی از جمله قسمت اصلی، قسمت جستجو، قسمت موضوعات جدید، قسمت فعالیت و قسمت پروفایل می باشد که به طور مختصر به بررسی هر یک از این قسمت ها می پردازیم.

موضوعات اینستاگرام

بخش صفحه اصلی موضوعات اینستاگرام

در قسمت Home کاربر با پست های حاوی تصویر یا ویدئو و متن مواجه می شود. در واقع بخش اصلی شامل آخرین روندهای به اشتراک گذاشته شده توسط فالوورهای کاربر و سایر کاربران است.

در این قسمت، تگ ها در پایین هر پست ظاهر می شوند که بسیار شبیه به برچسب هایی است که در پایین پست های اینستاگرام ظاهر می شوند. این نمادها شامل نماد قلب برای لایک کردن یک پست، نماد نظر برای نوشتن نظر، نماد ارسال مجدد برای پست‌های صفحه موضوع شما که به عنوان ریتوییت در توییتر شناخته می‌شود و نماد اشتراک‌گذاری برای اشتراک‌گذاری پست با دوستان است. لازم به ذکر است که در قسمت اشتراک گذاری، کاربر با چندین گزینه از جمله گزینه Add to Story برای ایجاد استوری در پست Threads در اینستاگرام، Post to Feed برای ارسال محتوای مورد نظر در اینستاگرام، Tweet برای ارسال مواجه خواهد شد. یک پست Threads در توییتر، کپی لینک برای کپی کردن پیوند پست از طریق اشتراک گذاری برای اشتراک گذاری پست در برنامه های کاربردی دیگر مانند تلگرام.

بخش جستجو

بخش دوم در فضای معامله بخش تحقیق است که با ذره بین نشان داده می شود. در قسمت جستجو، کاربران می توانند نام کاربری افراد را جستجو کنند.

موضوعات اینستاگرام

بخش موضوعات جدید برای موضوعات جدید | تم های اینستاگرام

سومین بخش در حوزه موضوع، بخش موضوعات جدید است که برای اشتراک گذاری متون و پست ها استفاده می شود. این قسمت حاوی لوگویی به صورت خطی بر روی صفحه است که با لمس آن کاربر با گزینه های New Topic و Start Topic مواجه می شود. در این قسمت کاربر می تواند متن مورد نظر خود را بنویسد و سپس تصویر و ویدیوی مورد نظر خود را برای انتشار و اشتراک گذاری انتخاب کند.

بخش فعالیت

چهارمین بخش در بخش معاملات، بخش فعالیت است که مانند اینستاگرام با نماد قلب ظاهر می شود. این گزینه فعالیت هایی را نشان می دهد که در صفحه موضوعات شما رخ داده است، از جمله لایک، نظرات، دنبال کردن، منشن ها، پیگیری درخواست های پذیرفته شده، پاسخ ها و غیره.

بخش نمایه صفحه کاربری برنامه معاملات

قسمت پایانی فضای داخلی برای معاملات با نام پروفایل شناخته می شود که شباهت زیادی به قسمت پروفایل اینستاگرام دارد. در این قسمت موضوعات کاربر نمایش داده می شود و کاربر می تواند پاسخ هایی که به موضوعات دیگر داده است را نیز مشاهده کند. دو گزینه اشتراک گذاری پروفایل و تغییر و ویرایش پروفایل نیز در اختیار کاربر قرار می گیرد. در قسمت ویرایش پروفایل کاربر، آنها می توانند وضعیت بیو، خصوصی و عمومی صفحه خود را تغییر دهند.

هنگامی که گزینه اشتراک گذاری نمایه را انتخاب می کنید، حساب شما با سایر کاربران Deals به اشتراک گذاشته می شود. با انتخاب گزینه globe کاربر می تواند به قسمت حریم خصوصی صفحه خود دسترسی داشته باشد و تنظیمات خود را تغییر دهد. وقتی علامت دو خط بالای صفحه را انتخاب می کنید، تنظیمات معامله در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید با انتخاب گزینه آرم اینستاگرام در بالای صفحه پروفایل، به صفحه اینستاگرام خود دسترسی پیدا کنید.

مزایا و معایب معاملات از طریق توییتر در یک نگاه

همانطور که گفته شد، Trades به عنوان رقیب توییتر شناخته می شود. پس مشخص است که این برنامه مزایا و معایبی دارد. در زیر به بررسی مزایا و معایب معاملات در مقایسه با توییتر خواهیم پرداخت.

ویژگی های برنامه تم

از مزایای معاملات نسبت به توییتر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رابط کاربری ساده تر
  • همه بخش های معاملات رایگان هستند
  • امکان اشتراک گذاری متون با حداکثر 500 کاراکتر (بر خلاف توییتر که تنها 280 کاراکتر را می توان به اشتراک گذاشت)
  • امکان اتصال به اکانت اینستاگرام
  • امکان قرار دادن فیلم های 5 دقیقه ای در معاملات

معایب اعمال تم

از جمله معایب تجارت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاندید شدن در ایران
  • هشتگ کردن پست ها غیرممکن است
  • عدم امکان ویرایش و حذف پست ها
  • عدم امکان ایجاد اکانت بدون داشتن اکانت اینستاگرام

قبل از اینکه این متن را تمام کنیم، تصمیم گرفتیم به تعدادی از سوالات متداول کاربران این برنامه پاسخ دهیم. شاید این سوالات ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم در این چند سطر تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

مهمترین سوالات شما در برنامه Threads اینستاگرام

  1. آیا امکان غیرفعال کردن حساب تراکنش وجود دارد؟

آره. غیرفعال کردن اکانت معاملات بدون ایجاد تغییر در اکانت اینستاگرام امکان پذیر است. برای غیرفعال کردن Page Deals باید آیکون دو خطی بالای صفحه پروفایل را انتخاب کرده و وارد قسمت Accounts شوید. سپس گزینه Deactivate Profile را انتخاب کرده و سپس روی گزینه مشکی Deactivate Threads Profile کلیک کنید.

  1. آیا تاپیک های اینستاگرام از فارسی پشتیبانی می کند؟

آره. اگر زبان تلفن همراه فارسی باشد، معاملات به صورت خودکار به زبان فارسی فعال می شود، اما اگر زبان گوشی انگلیسی باشد، می توانید زبان نرم افزار را به صورت دستی تغییر دهید. برای تغییر زبان برنامه به فارسی کافیست روی گزینه دو خط بالای صفحه پروفایل کلیک کنید و با وارد شدن به قسمت زبان فارسی را انتخاب کنید.

  1. آیا امکان قرار دادن تصویر GIF در برنامه معاملات وجود دارد؟

آره. برای استفاده از انیمیشن در نرم افزار معاملاتی باید از کیبوردهایی استفاده کنیم که قابلیت درج انیمیشن را داشته باشند. از جمله این کیبوردها می توان به Swiftkey برای اندروید و IOS اشاره کرد.

  1. چگونه وارد موضوعات هشتگ شویم؟

همانطور که قبلا ذکر شد، Trades در حال حاضر قابلیت هشتگ ندارد. به عبارت دیگر، کاربران می توانند عباراتی را در پست های خود به عنوان هشتگ بنویسند، اما هشتگ ها به لینک تبدیل نمی شوند و قابلیت کلیک غیرفعال می شود.

  1. آیا می توان بدون داشتن اکانت اینستاگرام اکانت Threads ایجاد کرد؟

خیر، از آنجایی که Trades یک نسخه متنی اینستاگرام است، برای ایجاد آن باید یک حساب اینستاگرام داشته باشید.

  1. آیا استفاده از معاملات اینستاگرام نیاز به پرداخت دارد؟

هیچ نرم افزار معاملاتی بر خلاف توییتر برای کاربران کاملا رایگان نیست.

  1. آیا می توان با آی پی ایرانی اکانت موضوعات اینستاگرام ساخت؟

خیر، امکان ایجاد حساب تجاری با استفاده از آدرس IP ایرانی وجود ندارد. بنابراین کاربران باید از ابزارهای تغییر IP استفاده کنند.

بالاخره بدان

برنامه تم های اینستاگرام اپلیکیشن جدیدی است که توسط متا منتشر شده است. این برنامه نسخه متنی اپلیکیشن اینستاگرام است و به عنوان رقیب سرسخت اپلیکیشن توییتر شناخته می شود. Threads عمدتاً بر روی اشتراک‌گذاری متن متمرکز است، اما گزینه اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو را نیز دارد. این اپلیکیشن مکانیزمی بسیار شبیه به اینستاگرام دارد و برای ساخت اکانت در آن باید از اکانت اینستاگرام استفاده کرد.

آیا تم های اینستاگرام را در این مدت کوتاه ایجاد کرده اید و استفاده کرده اید؟ آیا شما یک وبلاگ نویس هستید یا علاقه مند به کار در چنین فضایی برای ارسال موضوعات شخصی روزانه، یادداشت ها، اخبار روز و غیره هستید؟ به عنوان فروشنده کالا و خدمات، امکانات و فضایی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می دهد را ترجیح می دهید یا فکر می کنید می توانید از برنامه Threads اینستاگرام نیز درآمد کسب کنید؟ تجربه خود را در هنگام استفاده از این نرم افزار برای ما بنویسید و اگر اطرافیان شما نیز مشتاقانه منتظر اطلاع از قابلیت ها، مزایا و معایب این نرم افزار هستند، حتما این مقاله را برای آنها ارسال کنید.

خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم

تاپ تن

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا