بهترین ها

کاهش اندازه تصویر بدون از دست دادن کیفیت کاهش اندازه تصویر

ممکن است بارها با این وضعیت مواجه شده باشید که قصد آپلود تصویر در وب سایتی را دارید و سایت از شما می خواهد که تصویری را در اندازه کوچک آپلود کنید. راه های زیادی برای کاهش حجم تصاویر و یا کاهش حجم تصاویر وجود دارد که البته در بسیاری از موارد منجر به کاهش کیفیت تصاویر نیز می شود. در این مقاله راه هایی را برای کاهش حجم عکس ها بدون از دست دادن کیفیت آن ها مرور می کنیم. البته قبل از مطالعه این روش ها بهتر است اهمیت کاهش حجم تصاویر را مطالعه کنید. در این متن با ما همراه باشید تا بهترین راه ها برای کاهش حجم تصویر بدون افت کیفیت را بیابیم.

اهمیت کاهش حجم تصاویر

کاهش حجم تصاویر دلایل مختلفی دارد و به همین دلیل به یکی از دغدغه های اصلی کاربران کامپیوتر و اینترنت تبدیل شده است. از آنجایی که استفاده گسترده از کامپیوتر و لپ تاپ، یکی از مشکلاتی که کاربران همیشه با آن مواجه هستند کمبود حافظه داخلی دستگاه هایشان است. بنابراین در بسیاری از موارد ترجیح می دهند فایل های ذخیره شده خود را در حجم کم نگهداری کنند تا از نظر کمبود فضای ذخیره سازی با مشکل مواجه نشوند. اما در بسیاری از موارد این اتفاق می افتد که کاهش حجم تصاویر منجر به کاهش کیفیت آنها می شود. بنابراین فرآیند کاهش حجم تصاویر باید بر اساس اصول خاصی انجام شود.

یکی دیگر از مواردی که کاهش حجم تصاویر را مهم می کند این است که هر چه تصاویر بزرگتر باشند، سرعت بارگذاری آنها در سایت ها کمتر و از پهنای باند بیشتری استفاده می شود. از طرفی گوگل محدودیت های آپلود تصویر بسیاری از سایت ها را نیز در نظر گرفته است. به عبارت دیگر، امکان آپلود تصاویر با اندازه محدود در برخی از وب سایت ها وجود دارد. یکی دیگر از دلایل اهمیت کاهش حجم تصاویر به خصوص برای مدیران سایت این است که هر چه اندازه تصاویر در سایت کوچکتر باشد، سایت از نظر سئو و رتبه بالاتری خواهد داشت و در نتیجه توسط سایت دیده می شود. تعداد زیادی از مردم کاربران بیشتر.. این پارامتر ارزشمند باعث می شود بسیاری از کاربران حجم تصاویر آپلود شده در سایت ها را کاهش دهند.

راه های کاهش حجم تصویر

اکنون که اهمیت کاهش اندازه تصاویر را می دانیم، زمان آن فرا رسیده است که روش های فشرده سازی یا کاهش اندازه تصاویر را بدون از دست دادن کیفیت آنها مطالعه کنیم. نکته مهم این است که کاهش اندازه تصاویر باید بدون تغییر اندازه و در واقع بدون برش تصاویر انجام شود. اندازه تصاویر را می توان با استفاده از سایت های رایگان در اینترنت، با استفاده از برنامه های کامپیوتری یا استفاده از برنامه های قابل نصب روی گوشی کاهش داد. با استفاده از این روش ها می توان حجم تصاویر را تا 80 درصد کاهش داد. در زیر به بررسی هر یک از این روش ها می پردازیم.

کاهش حجم تصاویر آنلاین

اولین راه برای کاهش حجم تصاویر استفاده از سایت های رایگان است. با استفاده از این سایت ها می توانید از رایانه یا تلفن خود برای کاهش تصاویر استفاده کنید. سایت های زیادی برای کاهش حجم تصاویر وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

وب سایت compressor.io

وب سایت EO

وب سایت Squoosh.app اندازه تصویر را کاهش می دهد

وب سایت اپلیکیشن

سایت تغییر اندازه تصویر

سایت تغییر اندازه تصویر

وب سایت دوچرخه | اندازه تصویر را کاهش دهید

وب سایت دوچرخه

وب سایت Compressno

وب سایت Compressno

کمپرسور تصویر | اندازه تصویر را کاهش دهید

کمپرسور تصویر com

یکی از محبوب ترین سایت ها برای کاهش حجم تصاویر سایت imagecompressor.com است که کافی است با استفاده از لپ تاپ یا گوشی آن را وارد مرورگر خود کنید. پس از ورود به سایت بر روی گزینه آپلود فایل ها کلیک کنید و تصاویر مورد نیاز را انتخاب کنید، تصاویر به صورت خودکار دانلود شده و حجم آنها بدون افت کیفیت کاهش می یابد. پس از آن باید روی تصاویر به صورت جداگانه کلیک کرده و آنها را دانلود کنید. البته امکان استفاده از گزینه Download All برای دانلود یکجا تمامی تصاویر نیز وجود دارد.

یکی از مزایای استفاده از imagecompressor.com این است که می توانید میزان فشرده سازی تصویر را انتخاب کنید. همانطور که می دانید هرچه فشرده سازی بیشتر باشد، کیفیت تصویر بالاتر می رود. بر این اساس می توانید سطح فشرده سازی تصویر را با توجه به کیفیت مورد نیاز انتخاب کنید.

اندازه تصویر گوشی اندروید را کاهش دهید

راه دوم برای کاهش حجم عکس ها استفاده از گوشی است. برای کاهش حجم عکس ها با استفاده از گوشی خود، علاوه بر استفاده از سایت های رایگانی که در بالا ذکر شد، می توانید از اپلیکیشن هایی برای کاهش حجم عکس ها نیز استفاده کنید. اپلیکیشن های مختلفی برای کاهش حجم عکس ها در گوشی وجود دارد که برخی از این اپلیکیشن ها برای اندروید و آیفون متفاوت هستند. در زیر به برخی از این کاربردها خواهیم پرداخت.

بهتر است با بهترین اپلیکیشن های کاهش سایز عکس اندروید آشنا شوید. از جمله برنامه های اندروید برای کاهش حجم تصاویر:

LitPhoto – نرم افزار فشرده سازی و تغییر اندازه با تخفیف اندازه تصویر

برنامه LitPhoto - فشرده سازی و تغییر اندازه

LitPhoto-Compress and Resize یکی از محبوب ترین و بهترین برنامه های تغییر اندازه عکس است که می تواند عکس ها را به صورت دسته ای فشرده کند. با استفاده از این اپلیکیشن امکان برش و تغییر اندازه تصاویر نیز وجود دارد. این اپلیکیشن را می توان از گوگل پلی دانلود کرد و پس از نصب آن را روی گوشی اجرا کرد. سپس باید گزینه فشرده سازی را انتخاب کرده و تصاویر مورد نظر را برای کاهش حجم انتخاب کنید. پس از آن، برنامه به طور خودکار اندازه تصاویر را کاهش می دهد.

اپلیکیشن کمپرسور و تغییر اندازه تصویر

اپلیکیشن Photo Compresor و Resizer اندازه تصویر را کاهش می دهد

از دیگر اپلیکیشن های کاهش حجم تصاویر برای اندروید می توان به اپلیکیشن Photo Compressor and Resizer اشاره کرد که یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن ها برای کاهش حجم تصاویر است. این اپلیکیشن رابط کاربری آسانی دارد پس از اجرای آن بر روی گوشی کافی است تصاویر را از گوشی انتخاب کرده و کیفیت تصاویر را تنظیم کنید. پس از آن کافیست روی گزینه فشرده سازی کلیک کنید تا فرآیند فشرده سازی تصویر آغاز شود.

بهترین اپلیکیشن برای کاهش سایز عکس ها و تصاویر در آیفون

اندازه تصویر را کاهش دهید

Photo Compress – Shrink Pics یکی از پرکاربردترین برنامه های تغییر اندازه عکس برای آیفون است. پس از دانلود و نصب این برنامه از اپ استور، کاربران می توانند آن را روی گوشی خود راه اندازی کنند و از آن برای کولاژ، برش و تغییر اندازه عکس ها استفاده کنند. این اپلیکیشن رابط کاربری ساده ای دارد. پس پس از راه اندازی آن بر روی گوشی خود، کافیست بر روی علامت + ضربه بزنید و تصاویر مورد نظر را انتخاب کنید. سپس کافی است میزان فشرده سازی تصویر را مشخص کرده و بر روی گزینه “Continue” کلیک کنید تا فرآیند فشرده سازی تصویر آغاز شود.

اندازه تصویر را در رایانه کاهش دهید

روش سوم کاهش حجم عکس ها بدون افت کیفیت، استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ است. علاوه بر استفاده از سایت های رایگان برای کاهش حجم تصاویر ذکر شده در بالا، چهار راه دیگر برای کاهش حجم تصاویر با استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ وجود دارد که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

استفاده از NXPOWERLITE برای کاهش اندازه تصویر

اندازه تصویر را کاهش دهید

یکی از بهترین برنامه ها برای فشرده سازی انبوه تصویر NXPOWERLITE است که یک برنامه سبک به حساب می آید. این برنامه دارای رابط کاربری ساده ای است که پس از نصب، دانلود و اجرای آن بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر، کافی است فایل های پی دی اف یا تصاویری که می خواهید حجم آن ها را کاهش دهید به داخل پنجره برنامه و از پایین صفحه بکشید. گزینه بهینه سازی را انتخاب کنید. پس از آن، فرآیند فشرده سازی به طور خودکار شروع می شود. NXPOWERLITE عمدتا برای کاهش حجم و فشرده سازی خوشه ها استفاده می شود.

از فتوشاپ استفاده کنید

اندازه تصویر را کاهش دهید

بهترین برنامه برای کاهش حجم تصاویر در کامپیوتر و لپ تاپ فتوشاپ است که البته حجم بالایی دارد و ممکن است همه کاربران به راحتی از آن استفاده نکنند. برای استفاده از این برنامه لازم است تصویر مورد نظر را در فتوشاپ باز کرده و از گزینه File گزینه Save for Web را انتخاب کنید تا تصویر فشرده شده به صورت فایل جدید ذخیره شود. در نسخه های جدید فتوشاپ پس از ورود به گزینه File ابتدا باید وارد گزینه Expoet شده و سپس گزینه Save for Web را انتخاب کنید. در صفحه باز شده فرمت تصویر را انتخاب کرده و کیفیت آن را روی گزینه دلخواه قرار دهید (گزینه متوسط ​​عمدتا مناسب است). همچنین می توانید اندازه تصویر را از زیر تغییر دهید.

سپس به سادگی گزینه «ذخیره» را انتخاب کنید تا تصویر تا 80 درصد بدون افت کیفیت فشرده شود. البته راه دیگری هم برای این کار وجود دارد. برای استفاده از روش دوم، می توانید کلیدهای Ctrl، Alt، Shift و S را به طور همزمان فشار دهید تا صفحه نمایش باز شود. سپس Image Format را روی Jpeg و Quality را روی 20% و Low قرار دهید و گزینه Optimal را تیک بزنید. پس از آن، به سادگی دکمه ذخیره را فشار دهید تا فرآیند فشرده سازی کامل شود.

با استفاده از Microsoft Paint

اندازه تصویر را کاهش دهید

یکی از برنامه های پیش فرض ویندوز Microsoft Paint است که می توان از آن برای تغییر اندازه و فشرده سازی تصاویر استفاده کرد. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

  • وارد گزینه “شروع” شده و از قسمت “همه برنامه ها” وارد گزینه “Accessories” شوید.
  • Paint را باز کنید.
  • در برنامه باز شده به قسمت file رفته و روی گزینه Open کلیک کنید.
  • در مرحله بعد، نسخه ای از تصویر مورد نظر خود را پیدا کنید و روی آن دوبار کلیک کنید تا در Paint باز شود.

برای برش تصویر:

  • از گزینه Home page بر روی دکمه Select کلیک کرده و قسمت مورد نظر خود را با ماوس انتخاب کنید.
  • سپس گزینه برش را انتخاب کنید تا سایر قسمت های تصویر حذف شود.

برای تغییر اندازه تصویر

  • روی گزینه Resize کلیک کنید تا پنجره Skew باز شود.
  • سپس درصد مورد نظر را برای تغییر اندازه تصاویر انتخاب کنید.
  • گزینه Keep aspect ratio را تیک بزنید و پس از وارد کردن ارتفاع و عرض جدید تصویر، گزینه OK را انتخاب کنید.
  • سپس وارد گزینه “File” شده و گزینه “Save As” را کلیک کنید تا تصویر ذخیره شود.

از برنامه Word استفاده کنید

اندازه تصویر را کاهش دهید

می توان از Word برای کاهش اندازه برخی از تصاویر استفاده کرد. برای این کار لازم است مراحل زیر را دنبال کنید.

  • Word را بر روی سیستم خود نصب و اجرا کنید.
  • سپس تصویر مورد نظر خود را در صفحه ورد وارد کرده و پس از کلیک بر روی آن از تب بالای صفحه بر روی گزینه Format کلیک کنید.
  • سپس گزینه Comptess Pictures را انتخاب کرده و بسته به میزان فشرده سازی یکی از گزینه های چاپ یا ایمیل را انتخاب کنید. گزینه print به معنای کمترین میزان فشرده سازی و بالاترین کیفیت و گزینه ایمیل به معنای بیشترین میزان فشرده سازی است.
  • سپس گزینه OK را انتخاب کنید.
  • سپس روی تصویر کلیک راست کرده و آن را در سیستم ذخیره کنید.

اندازه تصویر را با استفاده از روش خود کاهش دهید

یکی از دغدغه های بسیاری از صاحبان وب سایت ها و افرادی که با کامپیوتر و اینترنت سر و کار دارند، کاهش حجم تصاویر بدون افت کیفیت است. برای آپلود تصاویر در بسیاری از سایت ها و همچنین افزایش رتبه سایت ها باید حجم تصاویر را بدون افت کیفیت کاهش داد. روش های مختلفی برای کاهش حجم تصاویر بدون افت کیفیت وجود دارد که شامل استفاده از وب سایت های رایگان، استفاده از نرم افزار موبایل و استفاده از نرم افزار ویندوز می باشد.

از چه روش هایی برای کاهش حجم تصویر بدون افت کیفیت استفاده می کنید؟ به نظر شما چقدر باید حجم عکس را کم کرد؟ به نظر شما بهترین روشی که توصیه می کنیم چیست؟ آیا تا به حال با فتوشاپ کار کرده اید؟ در مورد چالش ها و تجربیات خود برای ما بنویسید و اگر این مقاله برای شما مفید بود، آن را برای دوستان خود ارسال کنید تا آنها نیز بهره مند شوند.

خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم

تاپ تن

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا