بهترین ها

کیفیت دوربین آیفون 13، مقایسه دوربین آیفون 13 با 12 پرو

امروزه از آنجایی که گوشی‌های هوشمند به دوربین‌های قدرتمند مجهز شده‌اند، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای خرید دوربین، به گوشی‌های دارای دوربین باکیفیت مانند دوربین‌های آیفون 13 و 12 پرو روی بیاورند. در چند سال گذشته، سازندگان گوشی های هوشمند اقدامات زیادی را برای بهبود کیفیت دوربین گوشی انجام داده اند و توانسته اند در بهبود عملکرد دوربین گوشی به موفقیت های بزرگی دست یابند. از جمله برندهایی که در صنعت گوشی های هوشمند مجهز به دوربین های باکیفیت حرفی برای گفتن دارند، می توان به برند اپل اشاره کرد.

گوشی های برند اپل علاوه بر تمامی امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می دهند، مجهز به دوربین هایی هستند که امکانات زیادی دارند و می توان از آنها برای ثبت تصاویر با کیفیتی معادل تصاویر ثبت شده با دوربین های حرفه ای استفاده کرد. از جمله معروف ترین گوشی های هوشمند برند اپل که از نظر کیفیت دوربین به موفقیت های زیادی دست یافته اند می توان به آیفون 13 و آیفون 12 پرو اشاره کرد. در این مقاله به بررسی و مقایسه دوربین های آیفون 13 و آیفون 12 پرو می پردازیم. منتظر دوربین آیفون 13 در مقابل 12 پرو باشید، بنابراین اگر به خرید یکی از این گوشی ها فکر می کنید، هوشمندانه عمل کنید.

بررسی دوربین آیفون 13، مقایسه دوربین آیفون 13 با 12 پرو

آیفون 13 مجهز به دوربین سه گانه متشکل از یک لنز واید، یک لنز فوق عریض و یک لنز تله فوتو است. لنز واید این دوربین که لنز اصلی این سری سه گانه است، وضوح 12 مگاپیکسل و دیافراگم f/1.6 دارد. لنز اصلی آیفون 13 نسبت به لنزهای استفاده شده در نسل های قبلی گوشی ها روشن تر است و سنسور بزرگ تری نیز دارد. این لنز مجهز به لرزشگیر Sensor Shift بوده و بر روی آن از تثبیت کننده عدسی اپتیکال نیز استفاده شده است که باعث می شود این لنز بتواند نور را برای مدت طولانی تری دریافت کند و به این ترتیب تصاویر با کیفیت بالاتر و نویز کمتری به خصوص ضبط به دست می آید. در حالت شب

مقایسه دوربین آیفون 13 با 12 پرو

همانطور که گفته شد برای لنز واید دوربین آیفون 13 از شیفت سنسور و تثبیت کننده اپتیکال استفاده شده است که تفاوت این دو استابلایزر در این است که در استابلایزر اپتیکال لنز می تواند با سرعت 1000 بار در ثانیه حرکت کند و تصاویر را با آن ضبط کند. حداقل تاری در حالت شیفت سنسور، لنز ثابت است و سنسور دوربین با سرعت 5000 بار در ثانیه حرکت می کند. این کار حرکات را اصلاح می کند و لرزش ها را تا حد ممکن کاهش می دهد.

لنز دوم از سری دوربین های سه گانه آیفون 13، یک لنز فوق عریض است که به لطف دیافراگم f/1.8، دریافت نور لنز تا 78 درصد افزایش یافته است. این به گرفتن عکس های با کیفیت بهتر کمک می کند. این لنز دارای قابلیت فوکوس خودکار است که به کاربر اجازه می دهد روی اشیاء در فاصله 2 سانتی متری زوم کند.

لنز سوم در دوربین آیفون 13 یک لنز تله فوتو است، البته این لنز تنها در سری پرو گوشی های آیفون 13 استفاده می شود، البته اگر بخواهیم ویژگی های این لنز سوم را بررسی کنیم، شایان ذکر است که لنز تله فوتو مورد استفاده در مدل های آیفون 13 پرو مجهز به حالت شب است که امکان ثبت تصاویر با کیفیت بالا در شرایط کم نور مانند عکاسی را فراهم می کند. درب شبانه را در اختیار کاربر قرار می دهد.

قابلیت های منحصر به فرد دوربین آیفون 13

دوربین های آیفون 13 به ویژگی های بسیاری مجهز هستند که امکان ضبط تصاویر حرفه ای و با کیفیت را فراهم می کند. اگر بخواهیم برخی از این ویژگی های خاص را معرفی کنیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم.

ویژگی حالت سینمایی

این ویژگی که به عنوان حالت سینما نیز شناخته می شود، به کاربر این امکان را می دهد که در حین فیلمبرداری فوکوس دوربین را بین سوژه ها جابجا کند. پس از فوکوس روی هر سوژه، پس زمینه کمی تار می شود، به این ترتیب تصاویر ثبت شده سینمایی می شوند.

هوشمند HDR 4

این ویژگی عمدتاً هنگام عکاسی از چندین سوژه استفاده می شود. در واقع دوربین با استفاده از این قابلیت، سوژه های موجود در تصویر را در هنگام عکاسی گروهی تشخیص می دهد و در نتیجه روشنایی، کنتراست و حتی رنگ پوست سوژه ها را تنظیم می کند.

مقایسه دوربین آیفون 13 با 12 پرو

ویژگی سبک های عکاسی

این ویژگی که به عنوان حالت های عکاسی شناخته می شود، در واقع فیلترهای هوشمند قابل تنظیمی هستند که به افزایش و کاهش رنگ ها در یک تصویر کمک می کنند. با استفاده از این قابلیت کاربر تنها می تواند در قسمت هایی از تصویر مورد نظر خود رنگ را تغییر دهد و نیازی به اعمال فیلتر بر روی کل تصویر ندارد. از فیلترهای عکس موجود در دوربین آیفون 13 می توان به حالت افزایش رنگ، حالت سایه تیره، حالت رنگ عمیق تر، حالت فوکوس رنگ طلایی، حالت فوکوس رنگ آبی و … اشاره کرد. همچنین امکان تغییر شدت رنگ و دمای رنگ وجود دارد.

توانایی عکاسی ماکرو

با استفاده از این قابلیت کاربر می تواند از دوربین آیفون 13 برای عکاسی از سوژه های کوچک از فاصله 2 سانتی متری استفاده کند. این ویژگی همچنین به کاربر اجازه می دهد تا تصاویر اسلوموشن و تایم لپس ثبت کند. ذکر این نکته ضروری است که این ویژگی در مدل های آیفون 13 پرو و ​​پرو فعال است.

قابلیت ProRes

با استفاده از این قابلیت کاربر می تواند ویدئوهای ProRes یا Dolby Vision را ویرایش کند. تفاوت این ویدیوها با ویدیوهای معمولی در این است که این فایل ها حدود 30 برابر بزرگتر از فایل های HEVC هستند.

بررسی دوربین آیفون 12 پرو، مقایسه دوربین آیفون 13 با 12 پرو

دوربین آیفون 12 پرو مانند دوربین آیفون 13 مجهز به لنزهای واید و فوق عریض است.لنز واید استفاده شده در این دوربین یک لنز 26 میلی متری با دیافراگم f/1.6 است. این باعث می شود منظره یاب در شرایط کم نور عملکرد بهتری داشته باشد. لنز واید این دوربین مجهز به سنسوری است که تا 47 درصد بزرگتر از سری قبلی است و امکان استفاده از حالت LiDAR Scanner را برای عکاسی در محیط های کم نور فراهم می کند.

مقایسه دوربین آیفون 13 با 12 پرو

لنز فوق عریض به کار رفته در این دوربین نیز قابلیت عکاسی بهینه در شرایط کم نور را در اختیار کاربر قرار می دهد. در واقع از حالت شب برای این لنز استفاده شده است که می تواند در ثبت چنین تصاویری به کاربر کمک کند. از لنز فوق عریض این دوربین برای عکاسی در فضاهای کوچک و تنگ که ممکن است شرایط نور چندان مطلوب نباشد نیز می توان استفاده کرد.

علاوه بر لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی واید و فوق عریض به کار رفته در دوربین آیفون ۱۲ پرو، یک لنز تله فوتو نیز در این دوربین تعبیه شده است که از قدرت ۵ برابری زوم اپتیکال بهره می برد. کیفیت آرایه سه گانه دوربین های آیفون 12 به کاربر این امکان را می دهد که از فوکوس خودکار 6 برابری برای ضبط عکس و فیلم استفاده کند.

مقایسه دوربین آیفون 13 با 12 پرو

قابلیت های منحصر به فرد دوربین آیفون 12 پرو

دوربین آیفون 12 پرو نه تنها نسبت به نسل های قبلی گوشی های اپل پیشرفت چشمگیری داشته است، بلکه به امکانات بهتری نسبت به دوربین آیفون 12 مجهز شده است که از جمله این قابلیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

امکان گرفتن عکس های پرتره با استفاده از حالت شب

با دوربین آیفون 12 پرو، می توانید از آن برای ثبت سلفی در شرایط کم نور مانند شب استفاده کنید. از آنجایی که این دوربین مجهز به سیستم تثبیت کننده تصویر است، در هنگام عکاسی در نور کم هیچ تاری در تصاویر ایجاد نمی شود و تصویر همچنان شفافیت خود را حفظ می کند. این دوربین همچنین به کاربر اجازه می دهد تا فوکوس را روی هدف قفل کند.

قابلیت هوشمند HDR 3

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد دوربین آیفون 12 پرو، بهبود فناوری Smart HDR به کار رفته در آن است. فناوری HDR به کاربر کمک می کند تا تصاویر واقعی تری ثبت کند و همچنان جزئیات بیشتری را در تصاویر مشاهده کند. برای استفاده از این قابلیت، لنز Ultra Wide Camera به کمک کاربر می آید.

مقایسه دوربین آیفون 13 با 12 پرو در یک چشم به هم زدن

از آنجایی که آیفون 12 پرو مجهز به دوربین سه گانه است که شامل لنزهای واید، اولترا واید و تله فوتو می شود و لنزهای واید و اولترا واید فقط در آیفون 13 استفاده می شود، می توان گفت که آیفون 12 پرو می تواند برنده. در واقع سنسور تله فوتو به کار رفته در دوربین آیفون 12 پرو به همراه اسکنر LiDAR به کار رفته در گوشی باعث می شود عکس ها و فیلم های ضبط شده با کیفیت بالاتری برخوردار شوند. اما مقایسه دوربین این دو گوشی در وب سایت DxOMARK نشان می دهد که دوربین آیفون 13 توانسته در حالت عکاسی سه امتیاز بیشتر از دوربین آیفون 12 پرو و ​​در حالت فیلمبرداری 5 امتیاز بیشتر کسب کند. نتایج به دست آمده به این معنی است که دوربین آیفون 13 مشابه دوربین آیفون 12 پرو مکس است.

به کدام گوشی بالاترین امتیاز می دهید؟ آیا تا به حال با دوربین آیفون عکس گرفته اید؟ به نظر شما بهترین ویژگی عکاسی دوربین آیفون 13 و 12 پرو چیست؟ اگر تجربه ای در زمینه عکاسی با آیفون و موبایل دارید، حتما چالش های خود را برای ما بنویسید. من همچنین این مقاله را برای علاقه مندان به عکاسی آیفون ارسال می کنم تا آنها نیز از آن بهره مند شوند.

خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم

دسته بندی ها:

  • راهنمای خرید
  • عکاسی با موبایل

برچسب ها:

تاپ تن

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا