بهترین ها

عکاسی محصول برای اینستاگرام

تبلیغات یکی از عوامل مهمی است که در فروش محصولات بسیار موثر است. تبلیغات را می توان به روش های مختلفی انجام داد، در حال حاضر یکی از محبوب ترین راه های تبلیغ یک محصول استفاده از شبکه های مجازی به خصوص اینستاگرام است. همانطور که می دانید برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی باید از محصولات خود عکس بگیرید. در این مقاله روش های صحیح عکاسی از محصولات در اینستاگرام را آموزش می دهیم. پس اگر به فروش محصولات خود در اینستاگرام فکر کرده اید، منتظر این متن باشید.

اهمیت عکاسی محصول

همانطور که اشاره شد تبلیغات در فروش محصول بسیار مهم است. بنابراین عکاسی از محصولات برای فروش در اینستاگرام به یکی از مهم ترین چالش های بازار خرید و فروش امروزی تبدیل شده است. یکی از مهم ترین عواملی که می تواند افراد را در فروش محصولات خود از طریق اینستاگرام موفق کند این است که تبلیغات به درستی انجام شود. تبلیغات مناسب نیاز به عکاسی صحیح دارد. از آنجایی که انسان موجودی بصری است، کیفیت تصاویر می تواند در جلب توجه آنها و در نتیجه ترغیب آنها به خرید بسیار مهم باشد.

تجهیزات ضروری برای عکاسی محصول برای اینستاگرام

شرکت های بزرگ اغلب عکاسی از محصولات و تبلیغات خود را به عکاسان حرفه ای برون سپاری می کنند. این عکاسان از تجهیزات حرفه ای مانند دوربین های بسیار قدرتمند، تجهیزات نورپردازی فوق العاده و … استفاده می کنند که در کیفیت خروجی کار بسیار موثر هستند. اما بسیاری از افراد، به خصوص کسانی که مشاغل کوچک را اداره می کنند، ترجیح می دهند عکاسی محصول را در خانه انجام دهند. برای موفقیت در این زمینه باید از مجموعه ای از تجهیزات ساده استفاده کرد. از جمله تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد.

عکاسی محصول دوربین عکاسی برای اینستاگرام

برای عکاسی محصول، کاربران می توانند از دوربین های حرفه ای، دوربین های دیجیتال و یا از دوربین گوشی خود استفاده کنند. به عبارت دیگر، برای شروع عکاسی محصول، نیازی به استفاده از دوربین های بسیار گران قیمت و حرفه ای نیست. حتی با توجه به کیفیت بالای دوربین های گوشی های امروزی، می توان از آنها برای ثبت تصاویر با بالاترین کیفیت استفاده کرد. آنچه مهم است این است که دوربین مورد استفاده حداقل دارای سنسور 12 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر بزرگ و با کیفیت است. مزیت استفاده از دوربین گوشی این است که نیازی به صرف هزینه اضافی نیست و پس از گرفتن عکس می توانید با استفاده از خود گوشی عکس ها را ویرایش کنید. البته عدم امکان نصب لنزهای پیشرفته بر روی دوربین موبایل ممکن است یکی از معایب استفاده از آن باشد.

عکاسی محصول برای اینستاگرام

عکاسی محصولات تجهیزات نورپردازی برای اینستاگرام

مهمترین عنصر در عکاسی نور است. برای عکاسی محصول برای استفاده در اینستاگرام باید از تجهیزات حداقل نور استفاده کرد.

چراغ حلقه

رینگ لایت یکی از بهترین تجهیزات نورپردازی برای عکاسی به خصوص عکاسی از سوژه های نزدیک است. از آنجایی که نور حلقه در اطراف لنز دوربین قرار دارد، می تواند نور مناسب و یکنواختی را هنگام عکاسی از سوژه هایی مانند غذا یا سایر محصولات کوچک به سوژه بتاباند. قطرهای مختلف رینگ لایت ها و امکان تغییر رنگ آنها نیز دستان عکاس را هنگام عکاسی باز می گذارد.

حلقه نور دایره ای YQ-420a + پایه 805

رینگ لایت ها نمونه های مختلفی دارند که می توان از همه آنها برای عکاسی محصول برای استفاده در اینستاگرام استفاده کرد. رینگ لایت YQ-420a را می توان از رینگ لایت های با کیفیت موجود در بازار نام برد. این رینگ لایت دارای قطر 40 سانتی متر و توان 40 وات می باشد. Ring Light YQ-420a دارای قابلیت تنظیم دمای رنگ بین 3000 تا 6500 کلوین بوده و می تواند زاویه نوردهی 180 درجه را در اختیار کاربر قرار دهد.

جعبه نور

تجهیزات نورپردازی دیگری که می تواند در هنگام عکاسی از یک محصول بسیار مفید باشد، لایت باکس یا چادر عکاسی است. چادر عکاسی جعبه ای است با روکش داخلی معمولاً سفید رنگ و دارای ابعاد مختلف. محیط این جعبه با تجهیزات نورپردازی بسته شده و یک طرف آن برای قرار دادن دوربین باز است. از لایت باکس ها می توان برای عکاسی از محصولات کوچک مانند صنایع دستی، جواهرات، عطر، ادکلن، محصولات زیبایی، مواد غذایی و غیره استفاده کرد.

سایز جعبه کم عمق 60X60

لایت باکس DEEP 60X60 یکی از پرکاربردترین لایت باکس هایی است که می تواند در عکاسی محصول به کاربران کمک کند. این محصول برای استفاده با دوربین و گوشی موبایل مناسب است. این لایت باکس قابلیت نور دهی 10000 تا 12000 لوکس و دمای رنگ 5500 کلوین را دارد. این لایت باکس به کاربر اجازه می دهد از بالا و جلو عکس بگیرد.

سه پایه عکاسی محصول برای اینستاگرام

برخلاف تصور رایج که سه پایه وسیله ای غیر ضروری برای عکاسی محصول است، باید در نظر داشته باشید که کیفیت حرف اول را در هنگام عکاسی از یک محصول می زند و استفاده از سه پایه با خنثی سازی لرزش دست می تواند به دستیابی به این کیفیت کمک کند. عکاس. کاربران بسته به زمینه عکاسی خود می توانند از سه پایه های رومیزی یا سه پایه های بلند استفاده کنند.

سه پایه رومیزی SIRUI 3T-35K

از جمله سه پایه های رومیزی که برای نصب دوربین و موبایل و قرار دادن آنها در مقابل لایت باکس ها قابل استفاده هستند می توان به سه پایه رومیزی SIRUI 3T-35K اشاره کرد. حداقل و حداکثر ارتفاع این سه پایه 11 تا 34 سانتی متر است و تا 4 کیلوگرم وزن را تحمل می کند. بدنه آلومینیومی این محصول باعث می شود که سه پایه پس از قرار دادن دوربین بر روی آن کاملاً ثابت باشد و لرزش و حرکتی نداشته باشد.

عکاسی محصول برای اینستاگرام

نکات مهم برای عکاسی محصول در اینستاگرام

پس از تهیه تجهیزات لازم برای عکاسی از محصولات، نوبت به پیگیری نکاتی در حین عکاسی می رسد تا خروجی از کیفیت خوبی برخوردار باشد. از جمله نکاتی که می تواند در ایجاد تصاویر جذاب موثر باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

عکاسی با سرعت شاتر آهسته و ثابت

هنگام عکاسی از محصول، بهتر است سرعت شاتر پایینی داشته باشید. از آنجایی که دوربین روی سه پایه قرار می گیرد و هنگام عکاسی از محصول تکان نمی خورد، بهتر است سرعت شاتر را در کمترین حالت ممکن قرار دهید تا تصاویر وضوح بالایی داشته باشند. اگر هنگام عکاسی از محصول از سه پایه استفاده می کنید، می توانید سرعت شاتر را روی 1.13 ثانیه تنظیم کنید. اما اگر دوربین را در دست دارید، باید سرعت شاتر را به عددی بالاتر از 1.60 ثانیه افزایش دهید تا از تصاویر تار جلوگیری کنید.

عکاسی با دیافراگم کاملا باز عکاسی محصول برای اینستاگرام

هنگام عکاسی از محصول، بهتر است دیافراگم بین F16 و F22 باشد تا بتوانید به راحتی روی محصول فوکوس کنید. در واقع، با کاهش عدد دیافراگم، اگرچه فوکوس روی برخی جزئیات بیشتر می شود، اما اطراف نقطه فوکوس تار می شود. بنابراین دیافراگم لنز باید در بالاترین موقعیت ممکن قرار گیرد تا با ایجاد عمق میدان بیشتر، تمام اجسام در فوکوس باشند. البته اگر قرار است روی جزئیات خاصی از محصول تمرکز کنید، بهتر است دیافراگم را روی بسته تنظیم کنید تا عمق میدان کمتری ایجاد شود.

از کمترین ISO استفاده کنید

ISO مخفف حساسیت سنسور دوربین به نور است. هر چه سطح ایزو کمتر باشد، حساسیت سنسور کمتر و زمان عکاسی بیشتر می شود. وقتی ISO روی عدد بالایی تنظیم می شود، تصاویر نویز می شوند. بنابراین، هنگام عکسبرداری از محصول، ISO باید تا حد امکان پایین باشد تا میزان نویز در تصاویر کاهش یابد. البته در حین عکاسی می توانید پس از قرار دادن دوربین روی سه پایه، ISO را روی کمترین میزان تنظیم کنید و به تدریج آن را افزایش دهید تا به حساسیت مورد نظر برسید.

استفاده از قانون یک سوم برای عکاسی محصول برای اینستاگرام

قانون یک سوم یکی از کاربردی ترین قوانین در عکاسی است که می توان از آن در عکاسی محصول نیز استفاده کرد. به همین دلیل سوژه اصلی نباید در مرکز عکس قرار گیرد، بلکه عکس در کادر باید به 9 قسمت با 2 خط افقی و 2 خط عمودی تقسیم شود و سوژه مورد نظر در یکی از آنها قرار گیرد. تقاطع خطوط که معادل یک سوم تصویر است.

از قانون اعداد فرد در ترکیب بندی استفاده کنید

یکی از جالب ترین تکنیک های ترکیب بندی در عکاسی استفاده از قانون اعداد فرد است. از آنجایی که اعداد زوج باعث می شود بیننده تصویر را بیش از حد منظم و تا حدودی خسته کننده ببیند، وقتی از قانون اعداد فرد در عکاسی محصول استفاده می شود، تصویر برای مخاطب جذابیت بیشتری خواهد داشت. نکته این است که نیازی نیست تا حد امکان افراد زیادی را برای محصول مورد نظر خود وارد کنید. حتی می توانید محصول مورد نظر را در تصویر قرار دهید و در کنار آن از دو محصول مرتبط استفاده کنید. به این ترتیب ترکیبی از سه عنصر ایجاد می شود.

استفاده از عکاسی محصول تئوری رنگ برای اینستاگرام

یکی از راه های جذب مخاطب استفاده از تئوری رنگ است. منظور از تئوری رنگ، استفاده از رنگ هایی در به تصویر کشیدن محصولاتی است که تأثیر روانی بر ذهن بیننده می گذارد. به عبارت دیگر برخی رنگ ها بیانگر احساس خاصی هستند که می توان آن را در یک تصویر منتقل کرد. همچنین هنگام عکاسی بهتر است از رنگ های مکمل برای ایجاد کنتراست بالا در تصویر استفاده کنید.

از فضای منفی استفاده کنید

یکی از راه های جلب توجه مخاطب، استفاده از فضای منفی در تصاویر است. فضای منفی به قسمت هایی از تصویر اطلاق می شود که خالی هستند و چیزی برای جلب توجه ندارند. این موضوع باعث می شود مخاطب بیشتر به محصول توجه کند. همچنین وجود فضای خالی در تصویر باعث می شود در هنگام ویرایش، متن به تصویر را آسان تر اضافه کنید.

برای عکاسی محصول در یک چشم به هم زدن آماده اید؟

در تجارت امروزی تبلیغات حرف اول را می زند. تبلیغات را می توان به روش های مختلفی انجام داد که محبوب ترین آنها در حال حاضر استفاده از شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام است. برای تبلیغ محصولات در اینستاگرام باید تصاویری با کیفیت از محصولات ثبت کنید تا توجه مخاطب را به خود جلب کند. تصاویری که در اینستاگرام استفاده خواهند شد باید کیفیت بالایی داشته باشند و اصول عکاسی از محصول تا حد امکان رعایت شود.

آیا شما یک صاحب کسب و کار جدید هستید که به دنبال عکاسی با بالاترین کیفیت محصول هستید؟ آیا تا به حال از یک محصول فروشگاهی عکاسی کرده اید؟ به نظر شما بهترین و کم هزینه ترین تجهیزات برای عکاسی چیست؟ چالش ها، تجربیات و نظرات خود را برای ما بنویسید و اگر دوستان شما نیز به دنبال بهترین راه برای عکاسی از محصولات خود هستند، این مقاله را برای آنها ارسال کنید.

خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم

دسته بندی ها:

  • آموزش عکاسی
  • راهنمای خرید

برچسب ها:

تاپ تن

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

  1. لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنینم چجوری باهاتون ارتباط بر قرار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا