بهترین ها

چه چیزهایی را نباید در ماشین لباسشویی گذاشت؟

 

ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین لوازم الکتریکی در هر خانه ای است. شستن لباس ها با وجود ماشین لباسشویی سخت و استرس زا نیست. اما باید بدانید که استفاده از لباسشویی نیز اصول خاص خود را دارد و باید بر اساس دستورالعمل خاصی از آن استفاده کنید.

به عنوان مثال، نمی توانید هر نوع لباسی را با آن بشویید زیرا ممکن است به لباس ها آسیب برساند یا به لباس های دیگر آسیب برساند. در زیر دستورالعمل دقیق شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی و مواردی که نباید داخل ماشین لباسشویی انداخته شوند را بررسی می کنیم. رعایت این نکات نیاز شما به تعمیر ماشین لباسشویی را کاهش می دهد.

چه چیزهایی را در ماشین لباسشویی نگذاریم؟

یکی از راه های افزایش عمر ماشین لباسشویی این است که طبق قوانین و دستورالعمل های دفترچه راهنما از آن استفاده کنید و چیزی در ماشین لباسشویی قرار ندهید. در اینجا لیستی از چیزهایی وجود دارد که نباید در ماشین لباسشویی انداخته شوند:

سکه ها

ریختن هر نوع پول نقد، سکه و ارز به داخل ماشین لباسشویی و آسیب رساندن به آن ممنوع است. این سکه ها و سکه ها ممکن است به بدنه و شیشه ماشین لباسشویی آسیب برساند. در برخی موارد این سکه ها در پمپ تخلیه گیر کرده و مانع از خروج آب به درستی و در زمان مناسب می شوند. این امر شستشو را دشوار می کند. برای جلوگیری از این مشکل، حتما قبل از شستن لباس، تمام قسمت ها و جیب های آن را چک کنید.

چه چیزهایی را نباید در ماشین لباسشویی گذاشت؟

لباس های آغشته به مواد قابل اشتعال

هر نوع لباس و پارچه ای که حاوی مواد قابل اشتعال است را نباید داخل ماشین لباسشویی انداخت. گاهی اوقات لباس های شما با مواد قابل اشتعال کثیف می شوند و لکه هایی از این مواد روی آن باقی می ماند. برای شستن این لباس ها ابتدا باید لکه ها را به طور کامل پاک کنید و سپس داخل ماشین لباسشویی بگذارید تا باعث آتش سوزی و حتی انفجار در ماشین لباسشویی نشوید.

لباس فلزی

اگر لباس شما دارای قطعاتی مانند گیره یا سگک فلزی است، نباید آنها را در ماشین لباسشویی قرار دهید یا فلز را از لباس جدا کنید. اگر این مواد معدنی را نمی توان از لباس جدا کرد، بهتر است لباس های خود را با دست بشویید و در ماشین لباسشویی قرار ندهید. این فلزات علاوه بر آسیب رساندن به واشر، ممکن است به سایر لباس های واشر آسیب برسانند و پاره شوند.

لباس های کرکی

لباس هایی با کرک و موی زیاد چیزهایی هستند که نباید در ماشین لباسشویی انداخت. این کرک و مو ممکن است خروجی آب را مسدود کند و باعث خرابی ماشین لباسشویی شود. فیلترهای پمپ تخلیه واشر به سرعت فرسوده شده و مسدود می شوند.

شستن لباس های خیلی کوچک

با نگاهی به داخل ماشین لباسشویی متوجه برخی از قطعات مانند فریم های اطراف در یا شیرها و شیلنگ ها می شوید. برخی از لباس‌ها و پارچه‌های کوچک می‌توانند از این قسمت‌ها عبور کرده یا مسدود شوند. به همین دلیل بهتر است آنها را با دست یا کیسه بشویید و سپس در ماشین لباسشویی بشویید.

لباس ضد آب

لباس های ضد آب و نانو آب گریز نباید در ماشین شسته شوند. این لباس ها دارای روکش مخصوص بر پایه آب هستند که لباس ها را سنگین و آسیب می بیند. همچنین ممکن است کل حجم آب به یک منطقه خاص منتقل شود و تعادل شستشو را به هم بزند. این ممکن است باعث منفجر شدن لباس در ماشین لباسشویی شود.

لباس های شیک و گلدوزی شده

از چیزهایی که نباید داخل ماشین لباسشویی انداخت، لباس هایی که از پارچه های ظریف، توری یا لباس هایی که با پولک، منجوق، سنگ و غیره ساخته شده اند، ذکر شود. این واقعیت که برخی از پارچه‌ها بسیار ظریف هستند باعث می‌شود هنگام شست‌وشو با ماشین به سرعت پاره شوند. چسباندن هر دکمه، زیپ و غیره روی لباس های دیگر به آنها آسیب می رساند. علاوه بر لباس هایی که سنگ، منجوق، پولک و … دارند نیز سریع فرسوده می شوند و ممکن است این جزئیات از آنها جدا شود و مسیر خروج و فیلترهای شستشو بسته شود.

شستن بالش و پتو

ماشین لباسشویی های خانگی اغلب ظرفیت پایینی دارند و ظرفیت شستشوی پتو، بالش و … را ندارند. پدهای اسفنجی یا الیافی مخصوصاً که آب زیادی را جذب می کند و لباس های شسته شده را بسیار سنگین می کند. برای شستن این اقلام بهتر است از پتوهای بزرگ ماشین لباسشویی استفاده کنید یا آن را به خشکشویی بسپارید. به این ترتیب از آسیب دیدن لباسشویی و حتی پتو و بالش خود جلوگیری خواهید کرد.

لباس های پشمی، ترمه و مخمل

این نوع لباس ها را می توان با ماشین شستشو داد، اما از آنجایی که بسیار ظریف و شکننده هستند، به سرعت خراب می شوند. قبل از شستشو بهتر است به برچسب روی لباس توجه کنید. بهترین روش شستشو اغلب روی لباس ذکر شده است. آنها را بر این اساس بشویید.

چه چیزهایی را نباید در ماشین لباسشویی گذاشت؟

کفش های چرمی را بشویید

شستن کفش به خصوص چرم در ماشین لباسشویی مطلقاً توصیه نمی شود. البته برخی از کفش های کتانی را می توان به راحتی در ماشین لباسشویی شست، اما شستن کفش های چرمی اصلا درست نیست. کفش های چرمی نسبت به مدل های دیگر در معرض آسیب هایی مانند خط و خش و پارگی هستند، بنابراین توصیه می شود آن ها را با دست تمیز کنید. برخی از کفش های کتانی نیز پس از شستشو با ماشین لباسشویی آسیب زیادی می بینند و آسیب زیادی به شما وارد می کنند. به همین دلیل قبل از این کار حتما کفش ها را بشویید و به برچسب روی آن توجه کنید.

لباس زیر زنانه با متالیک

برخی از لباس های زیر دارای قلاب های فلزی هستند. این لباس ها را نباید در ماشین لباسشویی گذاشت. این مواد معدنی علاوه بر آسیب رساندن به لباس های شسته شده باعث پاره شدن لباس های دیگر می شوند. علاوه بر این، فشار روی این فلزات ممکن است باعث کج شدن آنها و از بین رفتن لباس شود.

کت و شلوار

لباس های گران قیمت مانند کت و شلوار را نباید در ماشین شست. این لباس ها به شدت آسیب دیده و از فرم خارج شده اند. برای شستن آنها بهتر است از خشکشویی استفاده کنید. حتی شستن دست برای لباس هایی مانند کت و شلوار توصیه نمی شود.

کشیش

پادریس در جنس ها و ابعاد مختلف طراحی و تولید می شود. برخی از آنها دارای روکش های پلاستیکی پایینی هستند که در ماشین لباسشویی آسیب دیده و ممکن است قطعات از هم جدا شوند. این نه تنها به روتور آسیب می رساند، بلکه قطعات جدا شده مسیر فیلتر و پمپ تخلیه را مسدود می کند.

ماشین لباسشویی وسیله ای بسیار کاربردی و نسبتا گران قیمت است که در هر خانه ای وجود دارد. اگر به درستی از آن استفاده کنید، می توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. استفاده از ماشین لباسشویی کار سختی نیست، فقط باید دستورالعمل ها و قوانینی را برای شستن لباس ها رعایت کنید. در این مقاله برخی از چیزهایی که نباید داخل ماشین لباسشویی انداخت به نظر شما چه چیزهای دیگری را نباید در ماشین لباسشویی شست؟

کانال تلگرام تاپ تن

تاپ تن

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا