بهترین ها

چگونه یک زندگی موفق و شاد داشته باشیم؟

همه می خواهند زندگی شاد و موفقی داشته باشند و هیچ کس نمی خواهد احساس کند که در جای خود نیست. در واقع، هرکسی می تواند آنقدر که می خواهد موفق و شاد باشد. نیازی به جادو نیست

اگر به همه افراد موفق مانند بیل گیتس، استیو جابز، ایلان ماسک، مایکل جردن و دیگران نگاه کنید، خواهید دید که همه آنها ویژگی های خاصی دارند. همه این بزرگان گذشته های متفاوتی دارند. برخی قبل از معروف شدن در فقر زندگی می کردند. برخی از آنها ترک تحصیل کرده بودند و برخی دیگر بسیار کند یادگیری بودند. با این حال، با وجود تمام مشکلات، این افراد موفق پافشاری می کنند و به نتایج چشمگیری دست می یابند. اگر این افراد می توانند موفق باشند، شما هم می توانید.

اگر تخم مرغ توسط نیروی خارجی بشکند، جوجه می میرد. اما اگر توسط یک نیروی درونی شکسته شود، زندگی آغاز می شود. چیزهای بزرگ همیشه از درون شروع می شوند.

هیچ فرمول خاصی برای زندگی شاد و موفق وجود ندارد. شاید برای رسیدن به هدفی مانند خرید خودرو، برنامه ریزی کنید و به هدف خود برسید، اما منظور ما از موفقیت متفاوت است. اگر داستان زندگی افراد موفق و خودساخته را بخوانید، تعاریف خوبی از موفقیت دریافت خواهید کرد. زندگی شاد و موفق فقط رانندگی با ماشین اسپرت یا زندگی در یک خانه بزرگ و مجلل نیست، موفقیت نتیجه روشنگری است.

موفقیت رسیدن به یک نقطه خاص نیست، موفقیت همه جنبه های زندگی است و موفقیت یک راه بی پایان است. شما باید تلاش کنید تا در این مسیر موفق و شاد باشید.

برای ساختن یک زندگی شاد و موفق، باید بهتر فکر و عمل کنید. می دانیم که شرایط برای همه یکسان نیست و مسیرهای موفقیت متفاوت است. اما نکات مشترکی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

1. خودخواهانه زندگی کنید

خود محوری با خودخواهی و خودشیفتگی فرق دارد. زندگی خودمحورانه یعنی زندگی بر اساس شرایط خود بدون نگرانی بیش از حد در مورد اینکه دیگران در مورد شما چه فکری می کنند. افراد خارق العاده واقعاً اهمیتی نمی دهند که دیگران آنها را چگونه می بینند.

برای خودت زندگی کن

اگر در گذشته بود استیو جابز نگاه کنید، یک هیپی جوان را می بینید که پابرهنه می دود. او فقط سبزیجات و میوه می خورد. آیا او برایش مهم بود که دیگران چه فکر می کنند؟ اصلا مهم نیست. در واقع افراد موفق خودخواه هستند. آن‌طور که می‌خواهند زندگی می‌کنند و در مورد اینکه دیگران چگونه آنها را درک می‌کنند کمی فکر می‌کنند. به همین دلیل است که آنها فوق العاده هستند.

توماس ادیسون، یکی از بزرگترین مخترعانی که گفته می شود بیش از 10000 بار در آزمایشات خود شکست خورده است، هرگز به این فکر نکرد که دیگران چگونه او را درک می کنند. او می دانست چه می خواهد و روی اختراعاتش کار کرد. سرانجام او موفق شد لامپ را اختراع کند و دنیا را تغییر دهد. تصور کنید چه اتفاقی می افتد اگر توماس ادیسون نگران شکست های خود باشد و مدام به این فکر کند که مردم چگونه او را درک می کنند.

اکنون سعی کنید بیشتر خود محور باشید. زندگی خود را با شرایط خود زندگی کنید و از آن نهایت استفاده را ببرید. شما مجبور نیستید از دیگران پیروی کنید و زندگی خود را بر اساس نظرات دیگران انجام دهید. از تجربیات دیگران استفاده کنید، اما به برنامه خود پایبند باشید.

خودتان باشید و مسئولیت کامل زندگی خود را بپذیرید. اگر مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرید، موفق خواهید شد! اما چه رابطه ای بین مسئولیت پذیر بودن و موفق بودن وجود دارد؟ (اینجا بخوانید)

ارزشآفرینی

2. به خلق ارزش فکر کنید

اگر می خواهید شاد باشید، باید حداقل ها را تمرین کنید. زندگی ساده به معنای نداشتن ماشین یا کالاهای لوکس نیست، بلکه تمرکز بر احساسات درونی شماست. مهم این نیست که چه چیزی دارید، بلکه مهم این است که چگونه با آنچه در گذشته داشته‌اید بدرخشید.

بسیاری از مردم به اشتباه بر این باورند که موفقیت در رانندگی با یک ماشین گران قیمت، زندگی در یک خانه بزرگ، غذا خوردن در بهترین رستوران ها و زیاده خواهی است. ولی…

پول میزان موفقیت شما را تعیین نمی کند! در عوض، پول فقط پاداش ارزشی است که در زندگی دیگران ایجاد می کنید.

اگر ارزش خلق کنید، درآمد خواهید داشت. اما چرا پول موفقیت نیست؟ چرا ارزشآفرینیآیا موفقیت است؟ در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • بیل گیتس با اختراع یک سیستم نرم افزاری با استفاده آسان (ویندوز) که زندگی همه را تغییر داد، ثروتمند شد. او آینده ای را پیش بینی کرد که در آن هر خانه یک کامپیوتر شخصی خواهد داشت.
  • وارن بافت با سرمایه گذاری در شرکت ها و مشاغلی که برای رشد به سرمایه نیاز دارند، درآمد خود را به دست آورد.
  • استیو جابز در مورد بازگشتش از پیکسار به اپل صحبت می کند، جایی که هدفش ساخت محصولات زیبا بود نه ثروت. نتیجه آی پاد، مک، آیفون، آی پد و حتی اپل واچ تا حدودی بود.

اینها افرادی هستند که موفق هستند زیرا برای مردم ارزش ایجاد می کنند. این چیزهای مادی نیست که باعث موفقیت این افراد می شود. اگر یک ماشین لوکس دارید، این به معنای موفقیت نیست.

پول حرف اول را می زند، بله من با شما موافقم، اما ثروتمند بودن شما را مشخص نمی کند. آنچه مهم است این است که چگونه از درون بدرخشید، چگونه پتانسیل خود را باز می کنید و چگونه از توانایی خود برای ایجاد ارزش برای دیگران استفاده می کنید.

فردی با ارزش باشید

3. سلامت جسمی و روانی خود را حفظ کنید

سلامتی ثروت است. وقتی سلامتی لازم برای لذت بردن از زندگی را ندارید، چه فایده ای دارد که تلاش کنید؟ اگر همیشه خواب‌آلود، بیمار و خسته باشید، هرگز نمی‌توانید زندگی‌تان را به پایان برسانید و زمانی که در بهترین حالت خود نباشید، هرگز شاد و موفق نخواهید بود.

  • آیا اورسولا برنز را می شناسید؟اورسولا برنز) مدیر عامل زیراکساو هر روز ساعت 5:15 بیدار می شود و از ساعت 6 برنامه ریزی می کند!
  • جف ایملت (جف ایملت) کارگردان شرکت جنرال الکتریکساعت 5:30 بیدار می شود و سر کار می رود.
  • میشل اوباما زود بیدار می شود و ساعت 4:30 صبح کار می کند.
  • جک دورسی، مدیر عامل توییتر، ساعت 5:30 صبح بیدار می شود تا مدیتیشن کند و به دویدن برود.

درست همانطور که لورا واندرکام می گوید (لورا واندرکام) در کتاب خود با عنوانموفق ترین افراد قبل از صبحانهوی گفت: این افراد بسیار پرمشغله هستند اما همیشه برای ورزش و سلامتی وقت دارند پس مراقب سلامتی خود باشید افراد موفق مولد هستند و مولد بودن یعنی تولید و مدیریت انرژی.

وقتی انرژی دارید، اراده شما قوی‌تر می‌شود و سطح اعتماد به نفس شما نیز قوی‌تر می‌شود. و زمانی که انرژی داشته باشید، می توانید سخت تر از دیگران برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید. تنها راه حفظ انرژی در طول روز این است که سالم بمانید. به اندازه کافی بخوابید، ورزش کنید و غذاهای سالم بخورید. مصرف الکل خود را به شدت کاهش دهید و سیگار را ترک کنید. وقت خود را صرف ورزش و مطالعه کنید.

4. هدفی معنادار داشته باشید

اگر می خواهید زندگی شادی داشته باشید، آن را به یک هدف گره بزنید، نه به افراد یا چیزها. (آلبرت انیشتین)

وقتی صحبت از هدف گذاری می شود، بسیاری از افراد به اشتباه اهداف فیزیکی را تعیین می کنند. آنها اهداف خود را کسب درآمد چند میلیارد تومانی تعیین کردند. آنها با میلیاردها تومان هدفشان این بودند که یک ماشین لوکس یا یک شرکت داشته باشند. این اهداف خوب هستند اما معنادار نیستند. درآمد یک میلیارد تومانی، یا انجام کار با اشتیاق فایده ای ندارد.

به همین دلیل 92 درصد از مردم نتوانسته اند به اهداف خود در زندگی دست یابند. همه اهداف مالی یا فیزیکی را مانند دیگران انتخاب می کنند. اگر اهدافتان برایتان معنادار نباشد، نمی توانید از شرایط سخت عبور کنید. مردم به خاطر کارهایی که می توانند با پول انجام دهند، ثروتمند هستند. آنها نمی خواهند فقط به خاطر ثروتمند شدن ثروتمند شوند. پول فقط وسیله ای برای رسیدن به هدف است. داشتن یک ماشین لوکس برای شما چه معنایی دارد؟ چرا می خواهید در یک عمارت بزرگ در کنار دریا زندگی کنید؟ هدف پشت آن چیست و چه چیزی شما را تشویق می کند؟ بنابراین، یک هدف معنادار انتخاب کنید.

5. به پارانوئید معکوس تغییر دهید

یکی از اصول موفقیت مسئول موفقیت افراد پارانویای معکوس است. (جک کنفیلد)

به جای اینکه به این فکر کنید که دنیا چگونه به شما آسیب می زند، به این فکر کنید که چگونه جهان می تواند به شما کمک کند و از شما حمایت کند. وقتی اخراج شدید، هر وقت فرصت کردید به آن فکر کنید. شاید در نهایت شغل بهتری پیدا کنید که واقعاً دوست دارید و درآمد بهتری داشته باشد.

جک ما، موسس علی بابا او یک بار گفت: افراد موفق بسیار مثبت هستند و همیشه انتظار دارند اتفاق خوبی در آینده بیفتد و من قویاً معتقدم که درست است.

اگر فکر می کنید در وضعیت اقتصادی بدی هستید، می توانید با نوآوری و ساخت محصول بهتری برای فروش در بازار، آن وضعیت را بهبود ببخشید. اگر بدبین باشید، هرگز کار اضافی را به عهده نخواهید گرفت، زیرا فکر می کنید تلاش های شما به پایان نخواهد رسید و هیچ کس قدردان تلاش های شما نخواهد بود. افراد موفق به گذشته نگر فکر می کنند و نسبت به آینده بسیار مثبت هستند. آنها به رویاهای خود ایمان دارند.

اگر فکر نمی کنید شانس برنده شدن ندارید، هرگز بلیط لاتاری نمی خرید. به همین ترتیب، اگر فکر نمی کنید به نتیجه خواهید رسید، هرگز تلاش نمی کنید. بنابراین، وقتی چیزی خارج از کنترل شماست، خونسردی خود را حفظ کنید و اعتماد داشته باشید که همه چیز به دلیلی اتفاق می افتد. همیشه به جنبه های روشن و احتمال شگفت انگیزی که می تواند برای شما پیش بیاید نگاه کنید.

در لحظه زندگی کن

6. در لحظه زندگی کنید

یاد بگیرید در لحظه زندگی کنید. در حالی که با خانواده از تعطیلات خود لذت می برید نگران کار خود نباشید. از فکر کردن به تفریح ​​در حین کار خودداری کنید. افراد موفق افرادی هستند که در لحظه زندگی می کنند. آنها بدون نگرانی زندگی می کنند.

آیا می دانستید که افراد به دلیل نگرانی بیش از حد دچار استرس می شوند؟ حیوانات فقط نگرانی های فوری دارند که می توانند فوراً از آنها مراقبت کنند. وقتی شیری گرسنه است به دنبال غذا می گردد. وقتی باران می بارد، شیر پناه می گیرد. حیوانات مانند انسان ها عقب نمی مانند و می توانند فوراً از شر ترس خود خلاص شوند.

از طرفی انسان ها استرس زا هستند. زیرا آنها نگران آینده و چیزهایی هستند که نمی توانند کنترل کنند. آنها نگران تغییر شغل هستند. آیا آنها نگران این هستند که آیا پول کافی برای پرداخت وام تا پایان ماه دارند؟ اگر نتوانند به اهداف خود برسند چه؟ اینها نگرانی هایی هستند که نمی توانیم به سرعت آنها را حل کنیم. بنابراین باعث می شوند که ما احساس استرس و اضطراب کنیم. اگر می خواهید زندگی شادی داشته باشید، از این نگرانی ها خلاص شوید و لحظه به لحظه زندگی کنید.

لازم نیست نگران آینده ای باشید که کنترل آن را ندارید. در عوض، همان کاری را که می توانید انجام دهید، انجام دهید. دیروز تاریخ بود، فردا راز و امروز هدیهبرای همین الان می گویند هزار. این کاری است که اکنون می توانید انجام دهید، لازم نیست آنقدر نگران گذشته یا آینده باشید، در عوض، از گذشته خود درس بگیرید و از آن برای الهام بخشیدن به آینده ای که می خواهید استفاده کنید.

افراد موفق عملگرا هستند

7. واقع بین باشید

افراد شاد و موفق عملی هستند. آنها همیشه در حال حرکت هستند. آنها منتظر اتفاقی نیستند. آنها پیش می روند و رویدادها را ایجاد می کنند. اگر می خواهید موفق باشید و تمام روز خود را صرف بازی کنید، در نهایت احساس گناه و بی نظمی خواهید داشت.

از سوی دیگر، اگر از زمان استفاده کننده خود برای رسیدن به اهداف و نتیجه گیری استفاده کنید، اگر کارها را طبق برنامه خود انجام دهید، احساس خوشحالی خواهید کرد. شما احساس می کنید خوب. به همین دلیل مهم است که عملگرا باشیم.

علاوه بر این، موفقیت بدون کار سخت ممکن نیست. در مورد آن فکر کنید، اگر یک تنیسور حرفه ای بودید و در مقابل یک مبتدی بازی می کردید که حتی نمی توانست به درستی توپ را بزند، چه می کردید؟ شما خسته می شوید و مسابقه در یک لحظه تمام می شود. برعکس، وقتی با دیگر بازیکنان حرفه ای بازی می کنید، هیجان این مسابقه را احساس خواهید کرد زیرا برای کسب امتیاز باید سخت تلاش کنید.

سخت کوشی چیزی است که شما را خوشحال می کند. وقتی بتوانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی به هدف برسید، به هیچ نتیجه ای نخواهید رسید. اکسیژن موجود در هوا در دسترس همه است و بنابراین هیچ کس قدردان آن نخواهد بود. مگر اینکه در تنفس مشکل داشته باشید. مردم هرگز برای چیزهایی ارزش قائل نیستند که نیازی به سختی به دست آوردن آنها نیست. پس عملی باشید کار سخت اضافی انجام دهید.

رویای خود را زندگی کنید

8. رویاهای خود را زندگی کنید

افرادی که زندگی خود را بدون رویا می گذرانند، هرگز به دستاوردهای زیادی نخواهند رسید. رویاهای شما به شما انگیزه می دهد. رویاهای شما دلیلی هستند که هر روز صبح از خواب بیدار می شوید. وقتی مسیر روشنی نداشته باشید و ندانید در زندگی می خواهید چه کار کنید، بی حوصله، خواب آلود و بی هدف می شوید. پس رویاهای خود را کشف کنید و آنها را تعقیب کنید.

آخرین کلمه

هر چه بیشتر تلاش کنید، نتایج و رضایت بیشتری کسب خواهید کرد. با این حال، رسیدن به نتیجه مطلوب زمان بر است و به سرعت اتفاق نمی افتد. بله، موفقیت زمان می برد، اما باید بدانید که آیا در مسیر درستی هستید یا خیر. پس از خواندن این مقاله، امروز زندگی ارزشمند را تجربه کنید.

کانال تلگرام تاپ تن

توجه: اطلاعات مجله اینترنتی تاپ تن از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ یک از نسخه های نوشته شده توسط پزشکان نمی شود. اگر فکر می کنید ممکن است مشکل پزشکی داشته باشید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک خود مراجعه کنید.

تاپ تن

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا