بهترین ها

تکنیک های مقابله ای برای مدیریت استرس

مردم باید راه های موثرتری برای مقابله با استرس در زندگی خود بیابند و با عوامل ایجاد کننده استرس مقابله کنند. هنگام برخورد با مسائل رقابتی و نگرانی در مورد پول، فشار بیش از حد می شود و در صورت ادامه، سلامتی نیز در خطر است. به همین دلیل مهم است که سطح استرس خود را به روشی سالم مدیریت کنید. در اینجا چند راه حل علمی وجود دارد که ممکن است به شما در مدیریت استرس کمک کند:

با حفظ آرامش استرس را کنترل کنید

1. مدیریت استرس با حفظ آرامش (روابط تسکین دهنده)

ابتدا، فیزیولوژی خود را آرام کنید و پاسخ استرس خود را معکوس کنید. هنگامی که استرس وارد می شود، اطلاعات را متفاوت پردازش کنید. اگر این وضعیت طولانی شود، می تواند به استرس مزمن تبدیل شود. یک نکته مفید برای آرامش این است که به یک مکان آرام بروید و نفس های طولانی و عمیق بکشید.

نفس بکشید، پنج ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی بازدم کنید. این تمرین می تواند اعصاب و قلب را آرام کند. این راهکارها را برای آرام کردن سریع اعصاب امتحان کنید، راهکارهای 5 دقیقه ای برای کاهش استرس نیز مفید هستند. استراتژی های آرامش بخشی زیر را در نظر بگیرید:

  • نظارت بر؛
  • تمرینات تنفسی؛
  • رایحه درمانی؛

2. مدیریت استرس با تمرکز بر احساسات (احساسات)

دو نوع راهبرد مقابله با استرس وجود دارد: راهبردهای مقابله مبتنی بر هیجان و راهبردهای مقابله مبتنی بر راه حل. این استراتژی‌ها برای استفاده در بسیاری از موقعیت‌هایی که ذکر کردیم، در جایی که توانایی کمی برای کنترل رویدادها وجود دارد، مناسب هستند. شما باید عوامل استرس‌زا را به‌عنوان یک مشکل به‌جای تهدید نگاه کنید تا نحوه واکنش شما به آن‌ها بهتر باشد.

تکنیک های زیر نیز برای مدیریت استرس مفید هستند:

  • در مورد احساسات خود بنویسید
  • مراقبه محبت آمیز را تمرین کنید تا با خودتان مهربان تر باشید.
  • استفاده از راهبردهای تجسم برای افزایش احساسات مثبت؛

3. راهبردهای مقابله ای متمرکز بر راه حل

گاهی اوقات راهی برای تغییر یک موقعیت وجود دارد و شما فرصت رویارویی با آن را دارید و راهبردهای مقابله ای راه حل محور می تواند به شما کمک کند. استرس را کاهش دهید بسیار فعال باشید. اغلب یک تغییر ساده برای تغییر کامل روحیه شما کافی است. تغییر می تواند به تغییرات دیگری منجر شود، به طوری که یک واکنش زنجیره ای از تغییرات مثبت ایجاد می شود، فرصت ها به وجود می آیند و زندگی به طور چشمگیری تغییر می کند و احساس گیر افتادن بدون انتخاب دیگر وجود ندارد.

اولویت بندی مهم است زیرا هر موقعیتی می تواند یک راه حل منحصر به فرد داشته باشد و یک ذهن آرام می تواند سودمندترین مسیر عمل را انتخاب کند. برای این کار موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • در مواقعی که احساس خستگی می کنید از استراتژی های مدیریت زمان استفاده کنید.
  • اگر در محل کار مورد آزار و اذیت قرار می گیرید یا احساس می کنید که انتظارات زیادی از شما وجود دارد، با مدیر منابع انسانی یا مدیر داخلی خود صحبت کنید.
  • از راهبردهای حل تعارض برای کاهش تنش در رابطه استفاده کنید.

این روش ها می توانند زمان بر باشند، اما کاهش استرس برای بهبود سلامت روحی و جسمی ضروری است. اگر احساس ناراحتی می کنید، از این نکات استفاده کنید تا اعصاب خود را آرام کنید و به خود اجازه دهید آرام شوید.

آخرین کلمه

اگر سطح استرس شما کاهش پیدا نکرد، با یک درمانگر یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید. آنها می توانند به شما در شناسایی راه هایی برای کاهش استرس و ایجاد برنامه های تغذیه و ورزش برای سالم ماندن کمک کنند. با راهبردهای مقابله و مراقبت از خود – ورزش، غذای مناسب و خواب زیاد – می توانید استرس را به روشی سالم و بدون مشکلات طولانی مدت مدیریت کنید.

کانال تلگرام تاپ تن

توجه: اطلاعات مجله اینترنتی تاپ تن از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ یک از نسخه های نوشته شده توسط پزشکان نمی شود. اگر فکر می کنید ممکن است مشکل پزشکی داشته باشید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک خود مراجعه کنید.

تاپ تن

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا