بهترین ها

آموزش عکاسی از ماه با گوشی

ماه را می توان یکی از زیباترین و دشوارترین سوژه های عکاسی دانست که هر بیننده ای را چه در زمان ظهور هلال ماه و چه در ماه کامل وسوسه می کند تا از آن عکس بگیرد. شاید بارها با استفاده از دوربین گوشی خود از ماه عکس گرفته باشید، اما در بسیاری از موارد نتیجه مطلوب نیست. در این مقاله قصد داریم نکاتی را در مورد نحوه عکاسی از ماه با دوربین گوشی به شما ارائه دهیم که می تواند خروجی کار و تصاویر ثبت شده از ماه را به آنچه انتظار دارید نزدیک کند. پس اگر به عکاسی با موبایل یا عکاسی با گوشی علاقه دارید و علاوه بر آن آماده عکاسی از آسمان و داشتن تجربه ای لذت بخش هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نکاتی برای عکاسی از ماه با گوشی

از آنجایی که نور محیط هنگام عکاسی از ماه کم است، فرآیند عکاسی تا حدودی دشوار خواهد بود. از جمله نکاتی که به عکاسان در هنگام عکاسی از ماه کمک می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

با استفاده از پایه پشتیبانی

هنگام عکاسی از ماه، بهتر است گوشی را روی سه پایه قرار دهید تا لرزش دست از وضوح و کیفیت تصویر کاسته نشود.

موقعیت صحیح را انتخاب کنید

برای عکاسی از آسمان بهتر است در محیطی تاریک و مرتفع باشید تا نورهای محیط و موانع مختلف مانند ساختمان ها مانع عکاسی نشوند. آلودگی نوری محیط شهری کیفیت تصویر شما را کاهش می دهد.

از حالت HDR استفاده کنید

برای عکاسی از ماه باید حالت HDR دوربین گوشی خود را روشن کنید تا تصاویر دقیق تری ثبت شود. این حالت کیفیت بالاتری را با جزئیات به شما می دهد.

عدم استفاده از فلش

استفاده از فلاش هنگام عکاسی از ماه نه تنها بر شفافیت ماه تاثیر می گذارد، بلکه باعث می شود ذرات غبار موجود در هوا در تصویر قابل مشاهده باشند. عکاسی با فلاش ماه را فراموش کنید.

از زوم اپتیکال استفاده کنید

برای عکاسی از ماه و به طور کلی برای عکاسی در شب با گوشی باید از زوم اپتیکال استفاده کرد. زیرا زوم دیجیتال باعث کاهش کیفیت تصاویر می شود.

استفاده از تایمر یا شاتر از راه دور

علاوه بر قرار دادن گوشی روی سه پایه، هنگام عکاسی از ماه، استفاده از تایمر یا استفاده از ریموت شاتر ضروری است تا تصاویر ثابت و واضح باشند. لمس تلفن برای فشار دادن دکمه شاتر یا دکمه ضبط عکس باعث می شود گوشی شما کمی حرکت کند، بنابراین باید این لرزش را کاهش دهید.

روی ماه تمرکز کنید

هنگام عکاسی از ماه با گوشی، ابتدا باید انگشت خود را روی صفحه نمایش قرار دهید تا دوربین روی ماه فوکوس کند.

از وضوح کامل استفاده کنید

گوشی های جدید مجهز به چندین ماژول از سنسورهای مختلف پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال، سنسورهای مورد استفاده در یک گوشی ممکن است 50 مگاپیکسل، 64 مگاپیکسل و 108 مگاپیکسل باشند. برای عکاسی از ماه، وضوح باید در موقعیت کامل باشد.

از حداقل نوردهی استفاده کنید

هنگام عکاسی از آسمان و ماه، نوردهی باید تا حد امکان پایین باشد.

لنز دوربین را تمیز کنید

قبل از عکاسی باید لنز دوربین را با استفاده از یک پارچه مناسب تمیز کنید تا تمامی گرد و غبار و چربی های چسبیده روی آن که باعث کاهش کیفیت تصاویر می شود پاک شود. گرد و غبار و چربی روی لنز می تواند مسیر نور ورودی به سنسور را مسدود کرده و از ثبت تصویر باکیفیت جلوگیری کند.

آموزش عکاسی از ماه با آیفون

عکاسی از ماه

کاربرانی که آیفون دارند باید دوربین گوشی را در درجه اول برای عکاسی از اجرام آسمانی متمرکز کنند. برای این کار باید روی هدف کلیک کنید و سپس آن را از کادر کوچکی که در صفحه تنظیمات فوکوس ظاهر می شود تأیید کنید. پس از تنظیم فوکوس در حالت ایده آل، نوبت به تنظیم نوردهی می رسد.

برای تنظیم نوردهی باید خورشید کوچکی که روی دوربین آیفون ظاهر می شود را به سمت بالا و پایین حرکت دهید تا نور مورد نظر تنظیم شود. لازم به ذکر است که هنگام عکس گرفتن با دوربین آیفون نباید از زوم استفاده کرد. زیرا زوم دوربین گوشی یک زوم دیجیتال است و باعث کاهش کیفیت تصاویر می شود. اگر می خواهید تصویر ماه نزدیکتر باشد، می توانید از ابزار برش برای برش تصویر پس از ضبط تصویر استفاده کنید.

لازم به ذکر است که هنگام عکاسی با این گوشی حتما دوربین را روی سه پایه قرار دهید تا ثابت باشد و همچنین سرعت شاتر را در کمترین حالت ممکن قرار دهید تا نور ورودی افزایش یابد. اگر هنگام عکس گرفتن با آیفون از حالت HDR استفاده شود، جزئیات تصویر افزایش یافته و ماه روشن تر به نظر می رسد. دلیل این امر این است که در HDR نور و نوردهی با یکدیگر ترکیب شده و تصویر نهایی کیفیت بالاتری خواهد داشت. برای استفاده از حالت HDR کافی است به دوربین آیفون خود دسترسی داشته باشید و حالت HDR را از بالای صفحه انتخاب کنید.

آموزش عکاسی از ماه با گوشی سامسونگ

عکاسی از ماه

کاربرانی که از گوشی های سامسونگ استفاده می کنند می توانند از امکانات مختلف دوربین این گوشی برای عکاسی از ماه و به طور کلی عکاسی در شب استفاده کنند. برای این کار کافی است گوشی را روی سه پایه قرار دهید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به دوربین گوشی خود دسترسی پیدا کنید و پنجره More را باز کنید.
  • سپس از بین حالت های موجود حالت حرفه ای را انتخاب کنید و ISO را روی 500 قرار دهید. به این ترتیب ستاره ها به وضوح ظاهر می شوند.
  • سپس سرعت شاتر دوربین خود را در کنار بخش ISO روی 30 ثانیه تنظیم کنید و سپس تایمر را از بالای صفحه روی 2 ثانیه تنظیم کنید.
  • پس از آن کافی است تصویر را ضبط کرده و منتظر بمانید تا تصحیح رنگ توسط گوشی انجام شود.

حالت زوم فضایی برای گوشی های سامسونگ

گوشی های جدید سامسونگ دارای دوربین های باکیفیت و مجهز به حالت زوم فضایی هستند. با استفاده از این حالت، کاربران به راحتی می توانند تصاویر واضحی از ماه کامل بگیرند. برای این کار کافی است در وهله اول دوربین را روی سه پایه قرار دهید تا لرزش ها خنثی شود. سپس دوربین را به سمت ماه بگیرید و بزرگنمایی کنید. سپس روی صفحه ضربه بزنید تا نوردهی به طور خودکار تنظیم شود. این یک تصویر واضح از ماه ثبت می کند.

آموزش عکاسی از ماه با گوشی شیائومی

عکاسی از ماه

عکاسی از ماه با دوربین گوشی شیائومی مانند عکاسی از گوشی های سامسونگ است. دوربین گوشی های شیائومی نیز امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهد که با استفاده از آنها می توان عکس های جذابی در شب به خصوص از ماه گرفت. از جمله این تکنیک ها می توان از موارد زیر استفاده کرد.

استفاده از فناوری HDR در دوربین گوشی شیائومی

برای استفاده از حالت HDR کافی است دوربین گوشی شیائومی خود را باز کنید و گزینه HDR را از نوار بالای صفحه فعال کنید. با فعال کردن این گزینه در هنگام عکاسی می توانید به حداکثر جزئیات برسید. حالت HDR فناوری مناسبی است به خصوص برای مواقعی که بخشی از تصویر دارای نور زیاد و بقیه تصویر تاریک است.

استفاده از AL یا هوش مصنوعی

دوربین گوشی شیائومی به کاربران این امکان را می دهد که از هوش مصنوعی برای ضبط تصاویر استفاده کنند. هنگامی که زمان کافی برای انجام تنظیمات مناسب وجود ندارد، کاربر می تواند حالت AL دوربین را فعال کند. قابلیت AL در نوار بالای دوربین نیز قابل مشاهده است.

از حالت حرفه ای استفاده کنید

از دیگر ویژگی های موثری که دوربین های شیائومی در اختیار کاربران قرار می دهند می توان به حالت Pro اشاره کرد. برای استفاده از حالت Pro کافی است دوربین گوشی خود را باز کنید و از نوار پایین صفحه روی گزینه Pro ضربه بزنید. سپس، برای عکاسی در شب، مقدار ISO باید تنظیم شود تا میزان نور دریافتی مناسب باشد. سپس گوشی را روی سه پایه قرار دهید تا در اثر لرزش دست، کیفیت از دست نرود. همچنین با تغییر تراز سفیدی در هنگام عکاسی می توانید نتایج متفاوتی بگیرید. هنگام عکاسی در حالت حرفه ای، روی هر نقطه از صفحه ضربه بزنید تا روی ماه فوکوس کنید.

از حالت شب استفاده کنید

حالت شب یکی دیگر از حالت های محبوب در گوشی های شیائومی است که می تواند عکس گرفتن در شب و مهتاب را برای کاربران آسان تر کند. برای این کار لازم است دوربین گوشی شیائومی را باز کرده و از قسمت More گزینه Night Mode را انتخاب کنید. استفاده از این حالت هنگام عکاسی در محیط های بدون نور مناسب بسیار مفید است.

آیا برای عکاسی از آسمان شب و ماه آماده اید؟

یکی از سخت ترین زمان ها برای عکاسی، عکاسی در شب است و یکی از سخت ترین سوژه ها برای عکاس در این زمان از ماه است. عکاسی از ماه با استفاده از دوربین های حرفه ای با توجه به امکانات مختلفی که در اختیار عکاس قرار می دهد نسبتا آسان است اما اگر کاربر بخواهد با استفاده از دوربین گوشی از ماه عکاسی کند لازم است برخی از تنظیمات گوشی خود را تغییر دهد. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا دوربین گوشی های امروزی به قابلیت های زیادی برای عکاسی در شرایط مختلف مجهز شوند. این قابلیت ها می تواند منجر به ثبت عکس های جذاب از ماه با استفاده از دوربین گوشی شود.

آیا تا به حال از آسمان شب، ستاره ها، کهکشان راه شیری یا ماه عکاسی کرده اید؟ نظر شما در مورد عکاسی چیست؟ اجرام آسمانی مانند ماه در موبایل چقدر جذاب و موفق هستند؟ به نظر شما با کدام مارک و مدل تلفن همراه راحت ترین و بهترین عکس گرفتن است؟ حتما چالش ها و نظرات خود را برای ما بنویسید و اگر دوستانتان از عکاسی با موبایل و ماه لذت می برند، این مطلب را برایشان ارسال کنید.

خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم

تاپ تن

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

  1. لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنینم چجوری باهاتون ارتباط بر قرار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا