بهترین ها

واتس اپ قدیمی را نصب کنید واتس اپ را دوباره نصب کنید

یکی از محبوب ترین پیام رسان های خارجی که تا چند ماه اخیر جزو پرطرفدارترین ها در بین کاربران ایرانی محسوب می شد واتس اپ است. اگرچه این پیام رسان دارای ویژگی ها و کاربردهای متفاوتی است، اما در حال حاضر برای کاربران ایرانی فیلتر شده است. علاوه بر ارسال پیامک، کاربران می توانند با استفاده از واتس اپ تماس صوتی و تصویری نیز برقرار کنند. افرادی که به هر دلیلی نیاز به حذف واتس اپ از گوشی خود دارند و اکنون باید واتس اپ را مجددا نصب کنند می توانند آن را از پلتفرم های مختلف مانند گوگل پلی، بازار، وب سایت های مختلف و غیره دانلود کنند. البته برای اینکه بتوانند واتس اپ خود را بدون پاک کردن اطلاعات یا نصب دو اپلیکیشن واتس اپ در یک گوشی برگردانند، باید اقداماتی را انجام دهند.

در این مقاله روش‌های مختلف نصب مجدد واتس‌اپ بدون پاک کردن اطلاعات را بررسی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید تا اپلیکیشن قدیمی واتس اپ را نصب کرده و دوباره از حساب واتس اپ خود استفاده کنید.

واتساپ را با شماره قبلی مجددا نصب کنید

عوامل مختلفی مانند فلش گوشی می تواند باعث حذف واتس اپ از گوشی شود. حال اگر فردی بخواهد واتس اپ را با شماره قبلی خود مجددا نصب کند باید مراحل زیر را طی کند.

  1. ابتدا باید واتس اپ را از گوگل پلی یا پلتفرم های دیگر دانلود کنید.
  2. سپس کاربر باید به شماره ای که قبلا واتس اپ را با آن نصب کرده است دسترسی داشته باشد.
  3. پس از نصب واتس اپ بر روی گوشی خود، اپلیکیشن را باز کنید، سپس بر روی Agree کلیک کنید و ادامه دهید تا صفحه بعدی باز شود.
  4. سپس در قسمت مربوط به شماره تلفن ایران کد و شماره تلفنی که قبلا واتس اپ را با آن نصب کرده اید را وارد کرده و گزینه بعدی را انتخاب کنید.
  5. پس از آن یک پیامک به شماره وارد شده حاوی کد تایید واتس اپ ارسال می شود. فرد باید کد را وارد کرده و روی گزینه OK کلیک کند.
  6. در این مرحله اخطاری بر روی صفحه نمایش زیر Data Recovery ظاهر می شود مبنی بر اینکه کاربر باید برای دسترسی به مخاطبین و فایل های پشتیبان به واتس اپ اجازه دسترسی داشته باشد و روی گزینه Continue کلیک کند.
  7. پس از آن پیامی برای دسترسی به فایل ها و مخاطبین به واتس اپ ارسال می شود و کاربر با انتخاب گزینه Allow به واتس اپ اجازه دسترسی به این اطلاعات را می دهد. در این مرحله، واتس اپ به دلیل اجازه دسترسی داده شده توسط کاربر، یک فایل پشتیبان از اطلاعات واتس اپ را از طریق گوگل درایو ذخیره می کند. همچنین در این مرحله کاربر می تواند با انتخاب گزینه Grant permission به واتس اپ اجازه ذخیره بک آپ از طریق گوگل پلی را بدهد.
  8. در این مرحله یک کد تایید برای کاربر ارسال می شود و کاربر به صفحه ای هدایت می شود تا مشخصات کاربری خود را تکمیل کند، مانند نام کاربری، پروفایل کاربری و …. پس از آن کاربر وارد فضای واتس اپ شده و به پیام های پشتیبان گیری شده دسترسی دارد.

بدون پاک کردن اطلاعات واتس اپ را دوباره نصب کنید

اگر برنامه واتس اپ به طور ناگهانی حذف شد و فرصت تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات موجود در آن را ندارید یا فراموش کرده اید که از اطلاعات نسخه پشتیبان تهیه کنید، باید بدانید که این پیام رسان به طور خودکار آخرین نسخه برنامه را نمایش می دهد. فایل پشتیبان تهیه کنید و اطلاعات کار بر روی آن را به روز کنید. طبیعتا این احتمال نیز وجود دارد که فایل پشتیبان پیدا نشود و تمامی اطلاعات برای همیشه از بین برود. با این حال، اگر قصد دارید واتس‌اپ را مجدداً بدون پاک کردن داده‌ها نصب کنید، باید از همه داده‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید و قبل از پاک کردن برنامه، یک فایل پشتیبان تهیه کنید. پس از آن می توانید واتس اپ را مجددا نصب کنید.

لازم به ذکر است که نصب مجدد واتس اپ در سیستم عامل های اندروید و iOS با یکدیگر متفاوت است. بنابراین، در ادامه به نحوه نصب در هر یک از این سیستم عامل ها بدون پاک کردن داده ها می پردازیم.

واتس اپ را دوباره نصب کنید

واتس اپ را دوباره روی آیفون نصب کنید

همانطور که اشاره کردیم، قبل از حذف WhatsApp از گوشی خود، باید یک نسخه پشتیبان از اطلاعات آن تهیه کنید. برای افرادی که از آیفون استفاده می کنند، لازم است مطمئن شوند که گزینه پشتیبان گیری از اطلاعات واتس اپ به آی کلود فعال است. برای فعال سازی این گزینه لازم است اپل آیدی فرد را در iCloud گوشی وارد کنید تا قابلیت پشتیبان گیری فعال شود. سپس برای اطمینان از داشتن نسخه پشتیبان، وارد واتس اپ شده و به بخش تنظیمات بروید. پس از آن بر روی گزینه چت کلیک کنید. اگر اطلاعات پشتیبانی واتس اپ را دارید، می توانید فایل پشتیبان را با تاریخ و اندازه آن در صفحه باز شده مشاهده کنید. پس از آن بر روی گزینه BackUp Now کلیک کنید تا از آخرین چت ها بک آپ بگیرید. پس از تکمیل فرآیند پشتیبان گیری، می توانید واتس اپ را حذف و مجددا نصب کنید.

برای نصب مجدد واتس اپ، به سادگی پنج مرحله زیر را دنبال کنید.

  1. نسخه IOS واتس اپ را از اپ استور دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید.
  2. سپس پس از ورود به برنامه، شماره تلفن خود را وارد کرده و با طی مراحل احراز هویت وارد محیط واتس اپ شوید.
  3. پس از ورود به محیط واتس اپ، برنامه به صورت خودکار بک آپ شما را شناسایی کرده و پنجره ای با عنوان Restore Data را در اختیار شما قرار می دهد.
  4. در این مرحله بر روی گزینه Restore Chat History کلیک کنید تا بازیابی اطلاعات شروع شود و نسخه پشتیبان دانلود شود.
  5. پس از آن به سادگی بر روی گزینه Next کلیک کرده و مراحل ثبت نام را تکمیل کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.

واتس اپ را دوباره در اندروید نصب کنید

افرادی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند باید گزینه پشتیبان‌گیری از چت‌های WhatsApp در Google Drive را قبل از حذف WhatsApp فعال کنند. همچنین قبل از حذف برنامه باید وارد قسمت تنظیمات واتس اپ شوید و پس از انتخاب گزینه چت بر روی گزینه Chat BackUp کلیک کنید تا یک فایل پشتیبان از آخرین اطلاعات ایجاد شود. پس از آن، می توانید واتس اپ را حذف و دوباره نصب کنید. به همین دلیل باید مراحل زیر را طی کرد.

  1. واتس اپ را از گوگل پلی یا سایر پلتفرم ها دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید.
  2. سپس برنامه را باز کنید و شماره قبلی خود را در آن وارد کنید تا برنامه به طور خودکار بک آپ گوگل درایو را بشناسد.
  3. پس از آن بر روی گزینه restore کلیک کنید تا اطلاعات شما بازیابی شود.

البته اگر فردی گزینه پشتیبان گیری با استفاده از گوگل درایو را فعال نکرده باشد، می تواند اطلاعات خود را بازیابی کند. برای این منظور استفاده از نرم افزارهای مدیریت فایل مانند Google Files کافی است. زیرا اطلاعات واتس اپ به طور خودکار در حافظه گوشی ذخیره می شود. با استفاده از نرم افزار مدیریت فایل می توانید اطلاعات واتس اپ را به کارت حافظه یا کامپیوتر خود انتقال دهید. برای انجام این عملیات لازم است:

  1. فایل های گوگل را دانلود و نصب کنید.
  2. سپس به حافظه داخلی گوشی رفته و وارد پوشه WhatsApp شوید.
  3. برای دسترسی به فایل پشتیبان محلی، پارتیشن Databass را در پوشه WhatsApp وارد کنید.
  4. در این پوشه می توانید نسخه های پشتیبانی ذخیره شده در 7 روز گذشته را مشاهده کنید و می توانید آخرین نسخه را به کارت حافظه یا کامپیوتر خود منتقل کنید.
  5. سپس مراحل ورود به واتس اپ را همانطور که قبلا ذکر کردیم تکمیل کنید و زمانی که صفحه بازیابی اطلاعات باز شد، روی گزینه Restore کلیک کنید تا واتس اپ با اطلاعات قبلی در گوشی شما مجددا نصب شود.

واتس اپ را دوباره نصب کنید

واتس اپ را روی آیفون و گوشی اندرویدی جدید نصب کنید

یکی از روش هایی که برای نصب واتس اپ روی گوشی جدید بدون پاک کردن اطلاعات طراحی شده و برای گوشی های اندروید و IOS قابل استفاده است، استفاده از کدهای OQ است. برای استفاده از این و نصب مجدد واتس اپ با اسکن کد QR کافی است ابتدا نکات زیر را رعایت کنید.

  1. مطمئن شوید که هر دو گوشی به یک شبکه Wi-Fi متصل هستند.
  2. از همان شماره تلفن برای ایجاد یک حساب کاربری در تلفن جدید استفاده کنید.
  3. برای این کار سیستم عامل هر دو دستگاه باید یکسان باشد.

پس از رعایت نکات بالا می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. به تنظیمات پیام رسان واتس اپ گوشی قدیمی رفته و سپس گزینه چت را انتخاب کنید.
  2. در صفحه باز شده گزینه Transfer Chat را انتخاب کنید.
  3. پس از آن یک کد QR به شما نشان داده می شود که باید آن را با گوشی جدید اسکن کنید تا بتوانید پیام های واتس اپ را به گوشی جدید منتقل کنید.

بدون پاک کردن اطلاعات، WhatsApp را با یک شماره جدید نصب کنید

روش‌هایی که تاکنون مورد بحث قرار گرفته‌اند، نصب مجدد واتس‌اپ با استفاده از شماره تلفن قبلی است. حال اگر فردی بخواهد شماره تلفن خود را تغییر دهد و با شماره تلفن جدید وارد محیط واتس اپ شود و در عین حال تمامی اطلاعات خود را حفظ کند، باید از روش های دیگری استفاده کند. نکته مهم این است که با تغییر شماره واتساپ، اکانت قدیمی به طور کامل حذف می شود و امکان دسترسی به واتساپ با شماره تلفن قدیمی از بین می رود. پس از آن عکس شخصی، تنظیمات و گروه های واتس اپ شما به شماره تلفن جدید منتقل می شود. برای نصب مجدد واتس اپ با شماره تلفن جدید و حفظ اطلاعات در گوشی های اندروید و iOS، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. به تنظیمات WhatsApp بروید و روی گزینه Accounts کلیک کنید.
  2. در منوی باز شده گزینه Change number را انتخاب کرده و در دو کادر ارائه شده به ترتیب شماره تلفن قبلی و جدید را وارد کرده و سپس گزینه Next را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله، اگر گزینه Notify Contacts فعال باشد، می توانید مخاطبین خود را انتخاب کنید که واتس اپ در صورت تغییر شماره واتساپ شما به آنها اطلاع دهد. همچنین اگر گزینه Custom را انتخاب کنید، می توانید به صورت دستی انتخاب کنید که چه مخاطبینی از تغییر شماره تلفن خود مطلع شوند.
  4. پس از آن وارد مرحله بعدی می شود که در آن واتس اپ کد جدیدی را به شماره تلفن جدید ارسال می کند که برای وارد کردن آن در کادر مشخص شده کافی است.
  5. پس از وارد کردن کد، شماره تلفن واتساپ تغییر می کند و اکانت قبلی حذف می شود.

نصب دو شماره واتساپ روی یک گوشی

افرادی که نیاز به استفاده همزمان از دو اکانت واتس اپ در یک گوشی دارند، علاوه بر نصب واتس اپ رسمی، واتس اپ غیر رسمی مانند Dual App را نیز دانلود و نصب کنند. سپس با سیم کارت دوم می توانند اکانت واتس اپ دیگری را روی تلفن همراه خود داشته باشند.

چه روشی را برای نصب مجدد واتس اپ می شناسید؟

واتس اپ یکی از محبوب ترین پیام رسان های خارجی است که بسیاری از کاربران می توانند از طریق آن تماس های متنی، صوتی و تصویری برقرار کنند. اگرچه این نرم افزار در حال حاضر برای کاربران ایرانی فیلتر شده است، اما همچنان مورد توجه بسیاری از ایرانیان است و کاربران زیادی را به خود جذب کرده است.

آیا تا به حال تجربه از دست دادن برنامه پیام رسانی و واتس اپ خود را داشته اید؟ به نظر شما بهترین راه برای بازیابی اطلاعات و اپلیکیشن واتس اپ چیست؟ آیا روش دیگری غیر از روشی که ذکر کردیم سراغ دارید؟ در مورد چالش ها و مواردی که هنگام نصب مجدد واتس اپ باید اجتناب کنید برای ما و خوانندگان این متن بنویسید و اگر این مقاله برای شما مفید بود آن را برای دوستان خود ارسال کنید.

خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم

دسته بندی ها:

  • فن آوری
  • فن آوری ها

برچسب ها:

تاپ تن

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا