بهترین ها

آموزش عکاسی از چشم با گوشی چگونه از چشم عکس بگیریم؟

چشم ها یکی از شگفت انگیزترین قسمت های صورت هستند که می توانند احساسات مختلفی را به مخاطب منتقل کنند. این امر همچنین باعث می شود بسیاری از عکاسان برای بیان احساسات به دنبال عکاسی از چشم باشند. افرادی که دوربین حرفه ای ندارند و قصد دارند با گوشی خود از چشمان خود عکس بگیرند باید نکاتی را رعایت کنند تا خروجی به چیزی که انتظار دارند نزدیک شود.

در این مقاله قصد داریم نکات و آموزش های کاربردی در رابطه با عکاسی چشم با موبایل به شما ارائه دهیم. پس اگر شما هم به عکاسی با موبایل و سوژه های چشمی علاقه دارید و به دنبال بهترین تنظیمات برای رسیدن به تصویر دلخواه هستید، در ادامه با این پست همراه باشید.

تجهیزات عکاسی از چشم

اگر تجربه حرفه ای در عکاسی با تلفن همراه دارید. ممکن است تجهیزاتی را برای تلفن همراه خود تنظیم کرده باشید. اما ما مهمترین تجهیزات را برای شما فهرست کرده ایم. بهتر است از تجهیزات کمکی زیر استفاده کنید تا تصاویر ثبت شده از چشم کیفیت خوبی داشته باشند.

از حالت ماکرو یا لنز ماکرو استفاده کنید

برای عکاسی از چشم با استفاده از تلفن همراه باید دوربین موبایل در حالت ماکرو باشد یا اگر دوربین این حالت را ندارد بهتر است از لنزهای ماکرو استفاده کنید. استفاده از لنز ماکرو جزئیات چشم را به خوبی مشخص می کند. با استفاده از حالت ماکرو یا لنز ماکرو دستی، می توانید روی سوژه (چشم) در فاصله نزدیک تری فوکوس کنید و بنابراین تصویری با جزئیات بالا ثبت کنید.

با استفاده از سه پایه از چشم ها عکس بگیرید

هنگام عکاسی از چشم ها با استفاده از حالت ماکرو، بهتر است تلفن همراه را روی یک سه پایه قابل حمل قرار دهید تا کاملا ثابت باشد. زیرا زمانی که دوربین روی حالت ماکرو قرار می گیرد و فاصله بین دوربین و سوژه کم است، حتی کوچکترین حرکات دست نیز می تواند باعث تار شدن و بی کیفیت شدن تصویر نهایی شود. بنابراین لازم است گوشی را برای عکاسی از چشم روی سه پایه قرار دهید.

استفاده از شاتر از راه دور

شاتر از راه دور یکی دیگر از لوازم جانبی عکاسی است که در عکاسی ماکرو با گوشی کارآمد است. این دستگاه از طریق بلوتوث به دوربین موبایل متصل می شود و آن را به گونه ای می سازد که برای گرفتن عکس نیازی به لمس گوشی نباشد که باعث سوسو زدن تصویر می شود. لمس نکردن دستگاه برای گرفتن عکس می تواند وضوح تصویر را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

از نرم افزار ویرایش عکاسی چشم استفاده کنید

پس از اینکه تصویر مورد نظر را ثبت کردید، می توانید با استفاده از نرم افزار ویرایش عکس، کیفیت و جذابیت تصویر را تا حد امکان افزایش دهید. از بهترین برنامه های ویرایش عکس قابل نصب بر روی گوشی می توان به Snapseed و Lightroom اشاره کرد. با این برنامه ها می توانید تعادل رنگ سفید را تنظیم کرده و ظاهری طبیعی و دقیق به رنگ چشم ببخشید. سپس با افزایش و کاهش میزان نوردهی می توانید هایلایت های مناسبی ایجاد کنید. با افزایش وضوح، می توانید جزئیات تصویر را نیز افزایش دهید. همچنین با استفاده از این برنامه ها می توان نویز تصویر را کاهش داد.

عکاسی از چشم

نکات ساده و کاربردی برای عکاسی از چشم با گوشی

اکنون که می دانیم چه تجهیزاتی برای عکاسی از چشم با استفاده از گوشی مناسب است، وقت آن است که با چند نکته طلایی برای بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده از چشم آشنا شویم. از جمله این نکات طلایی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

لنز دوربین را تمیز کنید

از آنجایی که هنگام عکاسی از چشم با موبایل، دوربین روی حالت ماکرو قرار می گیرد یا از لنز ماکرو با آن استفاده می شود، لازم است لنز دوربین کاملا تمیز باشد تا تصاویر وضوح و وضوح خوبی داشته باشند. هنگام تمیز کردن لنز دوربین، حتما از پارچه های تمیز کننده مخصوص یا پارچه های میکروفیبر استفاده کنید تا لنز خراشیده نشود.

جهت چشم های هدف را برای عکاسی از چشم ها تنظیم کنید

برای اینکه عکس خوبی از چشم ها بگیرید، بهتر است جهت چشم های سوژه را تغییر دهید و عکس های متوالی بگیرید. اگر جسم مستقیماً به عدسی نگاه کند، بسیاری از جزئیات مردمک ثبت می شود و اگر جسم به سمت دیگری نگاه کند، ممکن است حاوی انعکاس محیط خارجی باشد. نکته مهم این است که سوژه باید نگاه خود را به یک نقطه ثابت کند تا عکاس بتواند مسیر مناسبی را برای گرفتن عکس پیدا کند.

استفاده از آرایش

هنگام عکاسی از چشم، بهتر است از آرایش زیبا استفاده کنید تا جذابیت و جذابیت چشم ها افزایش یابد. حتی برای مدل های مرد هم بهتر است از مقدار کمی آرایش دور چشم استفاده کنند تا بیشتر روی زیبایی چشم ها تمرکز کنند.

برای عکاسی از چشم ها از حداکثر نوردهی استفاده کنید

هنگام عکاسی از چشم ها، اگر در خانه هستید، بهتر است سوژه را نزدیک پنجره قرار دهید تا نور نرم و طبیعی به طور یکنواخت به کل صورت بتابد. به این ترتیب رنگ پوست و رنگ چشم در حالت طبیعی خود خواهند بود. همچنین اگر فیلمبرداری در داخل خانه یا در شب انجام می شود باید از تجهیزات نور مصنوعی استفاده شود. بنابراین بهتر است به جای استفاده از فلاش داخلی دوربین گوشی، از سافت باکس های کوچک، نور چراغ مطالعه و یا فلاش های خارجی استفاده کنید. هنگام استفاده از نورهای مصنوعی ضروری است که سوژه را به گونه ای برجسته کنید که سایه روشن خشن ایجاد نشود و همچنین باعث خستگی و اشک چشم نشود.

از فوکوس دقیق استفاده کنید

هنگام استفاده از حالت ماکرو دوربین تلفن همراه برای عکاسی از چشم، می توانید به فناوری انباشته فوکوس تغییر دهید، که در آن چندین تصویر با نقاط فوکوس مختلف با یکدیگر ترکیب می شوند تا کل سوژه در فوکوس باشد. با این حال، اگر تجربه کافی در این تکنیک ندارید، می توانید فوکوس را تا حد ممکن نزدیک کنید و سپس دوربین را به سوژه نزدیک کنید. به این ترتیب قسمتی از چشم که می خواهید در فوکوس قرار می گیرد.

عکاسی از چشم

به چشم ها نزدیک شوید، از چشم ها عکس بگیرید

هنگام عکاسی از چشم، باید تا حد لازم به چشمان سوژه نزدیک شوید. البته نباید فاصله بین لنز و سوژه را به اندازه ای کاهش داد که دوربین فوکوس نکند. جهت قرار دادن دوربین باید نزدیک چشم باشد تا نور مانع از آن نشود.

تصویربرداری از انعکاس محیط در چشم

یکی از تکنیک های منحصر به فرد عکاسی از چشم که می تواند نتیجه بسیار جذابی را برای شما به ارمغان بیاورد، عکاسی از چشم ها در حالتی است که انعکاس محیط اطراف یا افراد دیگر در چشم ها دیده می شود. به همین دلیل باید نورپردازی قوی وجود داشته باشد تا علاوه بر چشمان سوژه، انعکاس اجسام داخل آن نیز قابل شناسایی باشد. همچنین این نور علاوه بر چشمان هدف باید به جسم بازتابنده نیز بتابد.

از آینه استفاده کنید

اگر می خواهید با دوربین گوشی خود از چشمان خود عکس بگیرید، به دوربین سلفی متوسل نشوید. زیرا این دوربین از نظر نوردهی و فوکوس نمی تواند وضعیت صحیحی را در اختیار شما قرار دهد. از یک آینه برای عکاسی از چشمان خود با استفاده از دوربین گوشی خود استفاده کنید. به همین دلیل کافی است یک آینه پشت دوربین قرار دهید و سپس شروع به عکاسی از چشم کنید.

دیافراگم مناسب برای عکاسی از چشم

اگرچه دوربین این گوشی به اندازه دوربین های دیگر حرفه ای نیست، اما باز هم تنظیماتی را در اختیار کاربران قرار می دهد. به عنوان مثال، با استفاده از دوربین گوشی های هوشمند، می توانید دیافراگم را تنظیم کنید. هنگام عکاسی از چشم، باید دیافراگم را در حالت بسته قرار دهید تا عمق میدان بهتر باشد. دیافراگم مناسب برای عکاسی از چشم با دوربین گوشی f/8 و f/11 است.

تنظیمات ISO

هنگام عکاسی از چشم به تنظیمات ISO خود توجه کنید. زیرا این تنظیمات می تواند به کاهش نویز تصویر کمک کند. برای این کار ISO را روی عددی بین 100 تا 800 قرار دهید تا کمترین نویز در تصاویر وجود داشته باشد. اگر محیط به خوبی روشن باشد، ISO 100 کاملاً مناسب خواهد بود، اما اگر نور کافی نیست، بهتر است از ISO 800 استفاده کنید.

در عکاسی از چشم به سرعت شاتر توجه کنید

هنگام عکاسی از چشم ها با استفاده از حالت ماکرو گوشی، باید سرعت شاتر را نیز تنظیم کنید. سرعت شاتر باید بیشتر از 1.60 ثانیه باشد. زیرا عدد کمتر از این مقدار منجر به محو شدن تصاویر می شود. طبیعی است که تغییر دیافراگم و مقدار ISO به طور خودکار سرعت شاتر را کاهش می دهد.

عکس ها را ویرایش کنید

همانطور که گفته شد، پس از ثبت تصویری مناسب برای چشم، بهتر است از نرم افزارهای ویرایش استفاده کنید. با استفاده از این برنامه ها می توانید قرمزی چشم ناشی از برجسته کردن چشم را از بین ببرید و در صورت لزوم رنگ چشم را تغییر دهید. همچنین با استفاده از نرم افزارهای ویرایشی می توانید روشنایی چشم ها را افزایش دهید تا تصویر ثبت شده جذابیت بیشتری داشته باشد. همچنین پاکسازی لکه ها و رنگ های خونی داخل سفیدی چشم، تمرکز بیشتر روی عنبیه و مردمک چشم را ممکن می سازد. همچنین با استفاده از نرم افزارهای ویرایش می توانید مشکلات اطراف چشم مانند کیسه های زیر چشم و چین و چروک را به روشی طبیعی برطرف کنید تا زیبایی چشم ها دوچندان شود.

آیا برای عکاسی از چشم با گوشی خود آماده اید؟

جذاب ترین قسمت صورت که می تواند به عکاس در گرفتن عکسی رسا و منحصر به فرد کمک کند چشم ها هستند. چشم ها می توانند احساسات متفاوتی را به مخاطب منتقل کنند و دنیایی را در خود در بر گیرند. از این رو به یکی از محبوب ترین سوژه ها برای عکاسی تبدیل شده است. افرادی که دوربین حرفه ای ندارند می توانند با استفاده از دوربین موبایل خود و رعایت نکاتی عکس های زیبایی از چشمان خود و دیگران ثبت کنند.

آیا تجربه عکاسی از چشم با موبایل یا دوربین را دارید؟ به نظر شما در عکاسی از چهره چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ به نظر شما بهترین تنظیمات برای عکاسی چشم با گوشی چیست؟ چالش ها، تجربیات و بازخورد خود را برای بیننده بنویسید و اگر این مقاله را دوست داشتید برای دوستانتان ارسال کنید.

خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم

دسته بندی ها:

  • آموزش عکاسی
  • عکاسی با موبایل

برچسب ها:

تاپ تن

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا